Pontus och det udda sällskapet

Igår avnjöt jag vit sparris, ångad röding och rabarberkompott på Ponutus by the Sea. Jamen man tackar. Jag som är van att äta fil och flinger till middag en tråkvardag. Mitt sällskap var något udda. Inte det jag är van vid. Därför är det liksom värt ett blogginlägg. Till bords hade jag en champagnedrickade kvinnlig polospelare med rosa porsche, en man som samlade på Rottweilers som orsakat bankkris i Lettland och en kvinna som just klättrat upp på Mont Blanc. Hon var från Litauen. Alltså, vilka samtalsämnen det blev. Jag kände mig blek i sällskapet men njöt av smakupplevelsen och kunde faktiskt skryta med att jag dragit upp en och annan röding i mina dar. De blev också något impad över att jag kan göra rabarberpaj. För det kan jag. Jag är kapten sol.



 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hur fiskade du upp dessa dejtar?

2009-06-12 @ 10:47:06
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Sjumilakliv

Visste inte att det var Rottweilers som orsakat Lettlands bankkris. Man lär sig något nytt varje dag! ;)

2009-06-12 @ 14:23:28
URL: http://www.pocketblogg.se
Postat av: Blingbling

Hehe, jag är the queen av syftningsfel.

2009-06-12 @ 20:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: