På båten

Jag har en fantastisk musiksmak. Hallå hey, jag sitter i skrivande stund och tittar/lyssnar på Coldplay på SVT1, bara en sån sak. Men ibland sviker den, musiksmaken. Även en musikguru har sina brister.

Och snedhånglet i min musikaliska karriär är Boten Anna. När jag är minsta gnutta berusad och hör den låten händer något. Jag startar en slags egoistisk ensamdans. Typ som om det är jag som är Boten Anna. Drygt. Då är det är min rytm som gäller, min dans, min låt. Bara jag får dansa och alla ska kolla på mig. Utöver det ska jag ha koll på alla. Jag blir en bot. Detta är såklart inget jag är stolt över. I efterhand skäms jag. Alltid.

Detta måste vi råda bot på. Boten Anna ska utplånas. Botemedlet är en biljett till Coldplay på lördag. Någon som har en att sälja? Som vanligt slutsålt när jag vill gå på nåt. Framförhållning Anna, framförhållning!!


Kommentarer
Postat av: Magnus

Nä...inte utplåna boten Anna...

2009-08-18 @ 22:05:56
URL: http://papamac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: