Hanna har det som Anna

Vet inte hur många av er som läser DN eller har tid att läsa morgontidningen över huvudtaget. Men Hannas krönika i morse tog mig med storm. Ibland känner jag som Hanna. Jag är alltså inte ensam om det. Skönt.

"Det finns inget kärleksfullt i mitt kontaktsökande med män. Det finns inte ens en önskan om kärlek. Det är inte flirtigt alls, hur ska jag förklara?...?det är som att släppa in en utsvulten skabbräv i ett hönshus. Panik, kaos, virvlande fjädrar, tre eller fyra höns som inte kommer undan utan blir nafsade i vingarna, i fötterna, i rumpan, var helst jag kommer åt. Jag vet inte riktigt vad det är, men jag vill erövra. Jag vill klämma och hångla och trycka upp dem, bara för att försäkra mig om att jag fortfarande kan".



Kommentarer
Postat av: Anso

ha ha ha, ja det där kan man ju känna igen sig i :) utsvulten var ordet.

2008-09-11 @ 19:40:45
Postat av: Bussan

Usch, fan så sorgligt singellivet kan vara ur vissa synvinklar...

2008-09-11 @ 20:50:44
Postat av: Erik

Jag vill träffa den där Hanna.



Bussan: Att du tycker att det är sorgligt tycker jag säger mer om ditt synsätt än om Hannas beteende.

2008-09-11 @ 21:24:20
URL: http://lostintokyo.webblogg.se/
Postat av: Blingbling

Erik: Jag vill också träffa den där Hanna.



Bussan: Iblans sorgligt ibland livligt. Men jag känner ingen oro för Hanna eller Anna.



Anso: Jo, i alla ord känner jag igen mig.

2008-09-11 @ 21:49:49
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: 08an

imponerande rått och naken. därtill en grym igenkänningsfaktor!

2008-09-11 @ 23:03:47
Postat av: 08an

naket menar jag dyslexi

2008-09-11 @ 23:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: