Nipponfärger

När jag har snöat in på AD-killen tänkte jag passa på att flasha mina AD kunskaper, som jag såklart inte talat om för honom. Jag sitter dagligen och petar i CS3:an. Helt självlärd. Jag gick iof en kurs för tre år sedan, men den var bara på 4 timmar, och gills knappt.

Därför tänkte jag att jag skulle lära er något nytt. Alla AD:s där ute, visste ni detta?! Det finns något som heter Japanska traditionella färger. Några av dessa har nu anammats av vår koncern. Tittar AD:s och reklamare mot öster mån tro? Jag undrar jag. Trenden hos vår koncern går i lila, beige, och pasteller i grönt. Stora färgplatter svåra att sätta korrekt vid tryck. Sedan ska det såklart tryckas på silk också. Ett dyrt och påkostat maner. Tjusigt värre.

Här har ni den traditionella japanska färgkartan.




Och ett exempel från Old School. En klassiker a la Yukio Mishima.


Jag ser nu att min blogg är lite Nippon. Men det är ju inte så konstigt.



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag vill GÄRNA ha biljetten!! Tack tack tack!!

2008-10-24 @ 09:14:06
Postat av: Anna till Sara

Då skickar jag den :)

2008-10-24 @ 09:17:10
Postat av: Hanna

Men vänta nu här... silk är väl lite trist va. Jag trodde nya tiden gick i matta papperskvaliteter. De japanska färgerna gillar jag skarpt - du kommer också att imponera!

2008-10-24 @ 09:17:12
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Blingbling till Hanna

På firman kör vi med obestruket såklart :) I alla fall i den externa kommunikationen. Men resten av koncernen fläskar på med silk.

2008-10-24 @ 09:30:35
Postat av: Anonym

Purple vain, purple vain!!!

2008-10-24 @ 21:16:02
Postat av: anso

Hej, jag undrar vad du jobbar med/som? Tycker det verkar kul och jag är själv i jobb-bytartagen just nu. Vad har du för utbildning o hur fick du det jobbet?

2008-10-24 @ 21:41:42
Postat av: Blingbling till Anso

Hej Anso. Nu ska du få höra. Jag jobbar med med marknadsföring på ett bolag. Jag vågar inte avslöja vilket. Inte här. Min utbildning är splittrad. 3 år japanska och tre år ekonimi. Under ekonomistudierna jobbade jag extra på firman, sedan ba blev jag fast här i Stockholm. Det skyller jag på Micke T. Micke, det är ditt fel......... eller förtjänst.

2008-10-25 @ 03:21:32
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: GH

Jag antar att i din värld så står inte AD för Active Directory som det gör i min ;=) ? Inte så sexigt eller hett på något sätt i så fall.



Hoppas ni hade en trevlig kväll igår ! Det hade i allafall jag med Micke på JB även om vi saknade dig såklart ;)



Kram

/GH

2008-10-25 @ 10:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: