Nätigt nötigt

Jag ska träffa någon ikväll. En dejt helt enkelt. Och jag är fasligt rädd att detta blir knas. Alla mina fina kläder ligger i tvätten, mitt hår är risigt sommarblekt, jag är hungrig, jag bloggar när jag borde mejka mig, det regnar ute, sa jag att jag var hungrig. Nä, jag måste sluta upp med allt dejtandet. Jag försummar mina vänner för människor jag inte känner. Det här är tredje dejten på en vecka för er som undrar. Och jag börjar få svårt att hålla isär dem. Jag är en dejtoholic.

En sak är märkligt. De som dejtar på nätet brukar hitta någon relativt snabbt. Kanske redan efter två tre dejter. Alltså, varför händer detta inte mig. Jag måste ju ha kommit upp i tresiffrigt snart, men kär..? Nähärå. Jag borde kasta in handduken. Jag borde ge upp nätgrejen. Det här är ju vansinne.

Nä, om man skulle ta och fixa sig lite då. Han ska ju inte behöva skämmas.


Kommentarer
Postat av: Hanna

För att du gillar det och tror på att det kommer att funka. Och det gör det. Tålamod...

2008-08-21 @ 18:58:18
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Jerk

Äh, imorse var du fin i håret iaf :)

2008-08-21 @ 21:44:53
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Blingbling till Jerk

Men då mörkade jag genom att ha lite backslick hahah.

2008-08-21 @ 21:52:11
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Kotte

De som berättat om sina nätdejtingturer för mig har hittat kärlek, men långt ifrån 2-3 dejten, så njut av att träffa olika folk som annars inte korsat din väg.

2008-08-21 @ 21:57:42
Postat av: Kajen

Det kan ha att göra något med att du inte vill släppa in någon. Brukar vara svårt då. Trust me. Jag springer in i samma vägg gång på gång, men landar bara hemma hos mig själv. Ensam. Nåt skumt är det med oss.

2008-08-21 @ 22:22:06
URL: http://bisonblog.blogs.com/kajen
Postat av: tess

Bling och Kajen - vi kan inte alla fungera som Magnus och Sophia... För oss andra kanske det helt enkelt tar lite längre tid. Det gör väl inget om man skyndar långsamt? Annars finns det väl risk att man blir kär i kärleken istället för kär på riktigt? Men visst är det svårt att släppa in nån... Det e d...

2008-08-21 @ 23:06:49
Postat av: Pierre

ica blingis....ica

2008-08-22 @ 08:39:18
URL: http://donpierre.blogg.se/
Postat av: anso

Jag är i preciiis samma sits, nätdejtandet leder ingen vart! För min del händer följande, omåomigen: antingen är det personer som jag inte finner intressanta eller attraktiva nog ens för en andra dejt. Eller, i några enstaka fall per år, blir jag faktiskt intresserad, men då blir inte HAN det. Suck...

Kan det vara så för dig också?

Är det detta som är det s.k. Stockholmsfenomenet?

Man letar och letar men finner inte..

58% av hushållen i den här stan är ju singlar!

Dags att flytta kanske..

2008-08-22 @ 10:39:08
Postat av: Bussan

Här är en till som sällar sig till er andra. Det är nog inte stockholmsfenomen, utan även boråsfenomen -sverigefenomen! Rädsla, otur, bad time, vem vet varför det skiter sig...?

2008-08-22 @ 12:54:05
Postat av: Blingbling

För mig handlar det inte om rädsla eller att inte våga. Jag släpper in människor, berättar och visar vad jag känner blablabla. Problemet är att jag inte blir KÄR. Känner inget pirr etc. Bara.. jaha.. han är trevlig och dösnygg, smart o rolig, men kär???? Svar nä. Det tycker jag är märkligt. Blir nästan lite orolig faktiskt.

2008-08-22 @ 13:03:24
Postat av: crusty

..hur gick dejten då? glömde fråga idag juh...

2008-08-22 @ 18:17:59
URL: http://smurfar.wordpress.com/
Postat av: Kerstin

Du kanske helt enkelt inte blir kär snabbt?

Att dejta trevliga, roliga, snygga killar låter ju jättebra.

Såna får inte jag dejta..;-)

2008-08-22 @ 18:37:26
Postat av: Magnus

Plötsligt händer det...

2008-08-22 @ 21:19:34
URL: http://papamac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: