Spänning

Nu laddar jag för årets sista dejt och kanske årets bästa julklapp. Det vet jag inte förrän vi setts iof. Den hemliga mannen (för hemlig är han) följer inte mönstret nånstans och det gör att det känns lite extra pirrigt. Men det är inte helt enkelt. Jag vet vem hans X är, vilket lätt klämmer ner min självkänsla i lilltån. En utmaning också såklart. Jag är lika taggad som ängslig.

Annars har dagen varit soft. De roddas inför nyårsafton och telefonen har gått varm. Mat och dryck ska inhandlas till hungriga och törstiga rackare. Det kommer bli kalas. Jag längtar. Det blir med samma gäng som jag reste med i somras. Sköna killar. Några bonusgäster också såklart då mina killar gått och stadgat sig med mysiga tjejer.

Nä, nu ska jag fortsätta fokusera på min nervositet. Jag ska omvandla den till charm. Mitt bästa vapen.

Uppdatering 18:07

Nu har det gått överstyr. Jag har målat naglarna. Jag känner mig överpiffad, not good. Vi ska ses på en krog vid 20 och jag sitter här i soffan, redan klar såklart. Så typiskt mig när jag är nervös. Tur att man har bloggen. En skön vän i nöden. Gud, jag måste ringa någon för att få lite pepptalk. Jag känner mig snygg men mesig. En dålig kombination. Var är mitt coola jag när jag behöver det som bäst?



Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är alltid cool Blingen! Jag hatar när man är klar för tidig. Snacka om att man hinner ha myror i brallan i timmar i onödan!

2007-12-28 @ 18:29:49
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Blingbling

Till Hanna: Skojar du? Jag springer just nu fram och tillbaka i min lägenhet utan att veta varför. Varför gick jag in i köket? Skulle jag hämta något? Varför öppnar jag garderoben, vad gör jag i hallen, jag ska inte gå än??? Fan, jag är så nervig. Jag fattar inte varför jag utsätter mig för detta internetdejtandet. hjääälp.

2007-12-28 @ 18:52:38
Postat av: Bussan

Du är underbar Blingen, detta kommer att gå finfint, du är juh duh lixom, bah! Låt dig inte skrämmas av att du känner killens ex. Själv har jag första dejten på gång sedan jag "la upp mig" på Match.com i okt. Där är svårare att få "kuntakt" än på Spray date, tycker jag.

Jag ska fira nyår med ett gäng bögar (bl a) och det är klänning och smoking, vinbuffé och trerätters som gäller, så jag är uppskruvad.

Lycka till, hoppas att tiden går fooooort nu en timma framåt!! Kan precis förnimma hur det känns i din mage, thi hi!

2007-12-28 @ 19:02:51
Postat av: Therrorese

Blingis! Du är alltid cool. Jag vet det!
Du kommer äga dejten så klart!
Godjulkram

2007-12-28 @ 19:44:19
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Ester

Vad gullig du är! Sitter färdigpiffad i soffan och väntar. Jag har nästan glömt bort den där förväntansfulla nervös-känslan. Hoppas att ni fick en trevlig kväll!

2007-12-28 @ 19:53:43
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Magnus

Cool och snygg! Som vanligt.

2007-12-28 @ 20:16:44
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Tom

Du slår nog min polare E i dejtfrekvens. Jag dejtar vart annat år ungefär. Ska rycka upp mig.

2007-12-29 @ 02:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: