Svamp för en hel tomtearmé

Och jag som bara skulle snedda över Hötorget för att köpa blommor. I stället kom jag hem med tre kg kantareller. Hur är det möjligt?


- Ey, fröken! Halva priset bara för dig. Köpa svamp jätte gott. Nu jaga älg, du plocka inte kan i skogen vackra guzz. Två kilo, bara betala halva priset.


- Eeeh, jag ska inte ha någon svamp, bara blommor.


Businessman som han var hade killen redan börjat plocka med svampen. Oj, ett kilo redan på plats. Snart också två.


- Titta vackra fröken. Jag bjuder dig på extra. Svamp du ska ha. Jättebilligt. Titta två kg, du betalar bara för ett. Titta du får mer. Flera nävar. Jag bjuder för du e söt tjejen. Titta, gula, fina. Du kan frysa in ju. Inga problem.


Jaha, där stod jag med över två kilo svamp. En hel ICA-kasse. Jag som ju bara skulle ha lite blommor.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk hur det kan bli! Passerar man hötorget vet man aldrig vad man kommer hem med!! och det man skulle ha är snabbt glömt....


Men svamp är ju gott i höst- coh vintermörkret!

2006-10-09 @ 17:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: