Middag till Pumlorna

I eftermiddag har jag mina pumlor på besök. Eftersom det trots allt är fredagen den 13 idag bestämde jag mig redan igår för att fixa middagen dagen innan, dvs det kockades igårkvälls. Men vad tror ni händer? Jo, kaos i köket. Som vanligt då!

En soppa skulle jag fixa. Enkelt som en plätt. När det var dags att reda den upptäckte jag att jag inte hade något mjöl. Vad är jag för husmor egentligen? Mjöl ska väl alltid finnas hemma. Jag fick alltså rusa till affären, kl 21 på kvällen.


Efter att ha fixat redningen och soppan puttrat 10 min upptäckte jag nästa miss. Jag hade köpt 200 g räkost istället för 400 g som skulle vara i soppan. Ghaaaaaa. Nä, jag orkade bara inte rusa tillbaka. Jag valde att helt enkelt slänga i mer fiskbuljong.

Sedan nästa konstiga grej. I soppan skulle det vara fryst dill. Min dill var inte fryst. Va fasen. Varför ska dillen vara fryst?  Receptslav som jag är kastade jag in min dillknippe i frysen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: