Fredagsfyran v 40

Äntligen fredag och dags för Fredagsfyran.

Fredagsfyran, tema: Kändisar och skvaller

  1. Är du en som läser "skvallertidningar" öppet, en som läser utan att erkänna det eller en som inte bryr sig alls?

  2. Bara där det är legalt. Hos frisörer och i diverse väntrum. Förresten, räknas Aftonbladets Söndagsbilaga som skvallertidning. Aftonbladet i sig och Expressen för den delen. I så fall läser jag dem även på tunnelbanan.


  3. Vad tror du stämmer mest: Att kändisar lider av att deras privatliv exponeras - eller att de gläds åt uppmärksamheten, så att deras karriär får en skjuts uppåt?

  4. Den frågan ska jag banne mig fråga Robinson Robban. Jag tror att de njuter av uppmärksamheten. Men det är klart det finns gränser vad en människa klarar av. Jag förstår att kändisar lackar ur och stämmer pressen hit och dit.


  5. Var går gränsen för vad man får skriva om, eller visa bilder av, en person i en (skvaller)tidning?

  6. Lämna kändisbarnen ifred. Häng inte heller ut kändisarnas privata, mer komplexa problem. Visst, självklart njuter jag av att läsa att allas vår Kicki D är Alkoholiserad. Men för guds skull. Det är en individ vi blottar, och bakom henne en hel familj. Ja det finns flera exempel.


  7. Finns det någon kändis som du helst inte skulle vilja höra någonting mer om det närmaste året?

  8. Fredrik Reinfeldt



Kommentarer
Postat av: Micke

Testar kommentar på min favvotjejs blogg

2006-10-06 @ 15:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: