Äntligen fredag och dags för fredagsfyran

  1.  Flera ministrar i den nya regeringen har tidigare undvikit eller "glömt" att betala tv-licens. Hur påverkar gamla synder deras nuvarande förtroende som ministrar?

  2. Nääää, jag har inget förtroende för ministrar som skolkar med avgifter och skatter. De har ju för f*n råd ju. Dessutom är de ju de som stiftar lagar vi ska följa. Hur blir det då om de struntar i dem själva.


    En kulturminister som inte betalar sin TV-licens. Ja, hon lär få det hett. Ingen sömn där inte. Heja Radiotjänst, på henne bara. När ni är klar med henne kan ni jaga mig.


  3. Plötsligt fick Radiotjänst tusentals samtal från privatpersoner som ringde in och anmälde tv-innehav. Vilka tror du fuskar mest med tv-licensen: Väljarna eller de valda? Då är det väl bara att krypa till korset då. Jag betalar inte någon TV-licens. Radiotjänst jagar mig och snart har de hunnit ifatt. Kanske är det dags att kapitulera.

  4. Ska det ställas högre krav på politiker än på "vanligt folk"? Varför/varför inte?

  5. Det känns onekligen intressant att fundera över regeringens syn på saker o ting samt deras agerande. Klart som 17 att vi ska ställa krav på dem. Om inte de följer lagar och föreskrifter, varför ska då vi? Lightkriminella politiker är väl inget vi vill ska företräda Sverige? Eller?


  6. SSU:s ordförande, Anna Sjödin, blev nyligen dömd för krogbråket i vintras. Vem tror du mest på: Krogvakten eller Anna?
  7. Jag tror på krogvakten. Ingen lämnar Crazy Horse nykter. Anna har fällts på alla åtalspunkterna. Konstigt dock att hon inte accepterar tingsrättens beslut. Ska mina skattepengar gå till omprövning i hovrätt? Nääää, Anna erkänn. Du är så skyldig att klockorna stannar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: