Schizo

image303

Jag känner mig kluven. Inte bara just nu, utan ganska ofta faktiskt.
Idag kom jag på att det skulle vara ganska så skönt att återgå till barndomen.
Att få spendera min tid på golvet.
Hur sjukt e inte det?

Fy, jag är på jobbet än. Har en massa att avsluta innan midsommar.
Egentligen vill jag bara ligga ner och skrika i protest.
Japp, ni hajar. Som en jäkla unge.
Sparka, bita, klösa.

Men närå, jag är ansvarsfull. Är nu på the office för att städa upp, rädda ansikten och genomlida karoshi. Moget och dumt. Vem tackar mig liksom?! Ingen!

Nu släcktes luset också. Timern är nog ställd på 19.
Var har kollegan sin Saccosäck när jag behöver den som mest?
Tillbaka till bardomen eller förbli vuxen?!

Vad säger du?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Barndomen är ofta lockande. Jag vill inte ta ansvar utan ha en serviceperson som hela tiden gör det åt mig! Samtidigt gillar jag att vara vuxen. För jag vill ha fler vuxenpoäng och bli så där supervuxen med egen täppa och stora middagar och... ja, sånt där som man har när man är vuxen. Inte kvasivuxen som jag känner mig just nu.

2007-06-13 @ 20:37:30
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Ester

Ja, jag ville bara säga att du blir bra på bild...som vanligt! :-)

2007-06-13 @ 21:21:48
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Therrorese

Vill oxå vara liten ibland....Framför allt för att problemen man hade var så små. Och mamma kunde alltid fixa allt...Nu måste man göra nästan allt själv...juh! Suck.

2007-06-13 @ 21:23:37
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Lennart

Jag är också ansvarsfull, JÄVLIGT ansvarsfull enligt alla jag känner. Men själv vill jag vara tillbaka till då jag var 10 år och bodde i Uppsala. Livet var så mycket enklare då.
Ofta känner jag att jag skulle vilja klä mig ungefär som du är på bilden, lätt och ledigt som en tonårskille men tar ändå på mig kostym, skjorta och slips för det är det enda jag vågar visa mig i.
Visst är det patetiskt!

2007-06-13 @ 22:20:19
URL: http://tripphult.blogg.se
Postat av: crusty

vägra bli vuxen! jag och min kollega funderar på att köpa varsin helikopter & köra runt med på kontoret.. :)

2007-06-13 @ 22:27:42
URL: http://manilla.wordpress.com/
Postat av: nollåttan

alla vi har en treåring inom oss som kommer fram när vi är i affekt eller mår lite halvdåligt eller är jätteglada, en sån som springer och gömmer sig bakom mamma, kurar ihop sig i föräldrarnas famn eller skriker & gapar. det är helt naturligt och inget som behöver förnekas!! hihi, idag var jag en treåring. som lekte med en fyraåring, en femåring och en ettåring. förlösande kul!
och du, tack för kommentaren. den värmde enormt!!!! kram

2007-06-13 @ 22:49:24
Postat av: nollåttan

vänta, trodde jag precis la in en jättekommentar men vart tog den vägen?! skulle lögga till att ditt hår är sjukt fint!

2007-06-13 @ 22:50:21
Postat av: Dante

Snygging!
Jag vill vara 21 igen bästa tiden!
Barn var väl kul men hata att behöva lägga sig när föräldrarna sa till än. Typ 33 vuxen suger för då skall man göra si och göra så för att passa in som vuxen.
Nä 21 rockade
/D

2007-06-14 @ 08:17:29
Postat av: Fröet

måste bara instämma i snyggingkommentarerna:P

2007-06-17 @ 19:46:07
URL: http://litenfro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: