Dejt

Mötet

Strax innan kl 15 begav jag mig mot Hornstull. Nervös? Nä, inte det minsta. Jag visste ju att det var en väldigt pratsam kille jag skulle möta upp. Pratsam på nätet i alla fall. Hur som helst. Jag dök upp först på vår bestämda mötesplats 7-11. Gick in och såg mig omkring. Ingen liknade min dejt. Jo förresten, en kille gjorde det. Men snubben hade redan sällskap =/ Snällt sätter jag mig ner och väntar. Helt plötsligt dyker det upp en tjej utanför entrén. Lik mig dessutom. Jag tänkte; shit, min dejt kommer så klart att gå fram till henne. Min tanke besannades och slogs in. I ögonvrån ser jag min dejt (känner ju igen honom från de bilder han haft på nätet) närma sig tjejen utanför. Tyvärr hör jag inte deras konversation, men tjejen skrattar. Min dejt, han ser mest stressad ut. Jag rusar dit för att rädda upp situationen.

 

Var han som jag tänkt mig?

 Nja, varken utseendemässigt eller beteendemässigt, om man får säga så. Jag hade väntat mig en blond lintott med lätta adhd-drag. Men möttes av en betydligt lugnare, mörkare och djupare kille. Med mörk syftar jag på hårfärgen förstås.

Vad hände på dejten?
Vi letade oss till ett cafe. Kanske inte den smartaste miljön. Esspressomaskinen överröstade oss och jag hörde faktiskt inte ett smack. Det blev en kaffe to go. Vi promenerade till Tanto och satt oss på klipphällen för att lapa sol och få lite lugn och ro. Prata och känna efter.

Killen hade många plus. Gillade norrland, skärgården, att laga mat, att plocka svamp m.m. Men attraktionen, var fanns attraktionen.


Det absolut skummaste med denna dejt var nog att jag och mitt sällskap levde i, vad kan man säga, parallella världar. Vi hade tex varit med i samma lotteri kring förstahandskontraktet på söder. Det som jag sedan gick och vann. Roligast av allt var att det var brorsan till min dejt som dragit vinstlotten. Dvs min lott. Yeehaaa! Utan min dejts brorsa hade jag inte haft en toppenlägenhet på söder.


Blir det någon fortsättning?

 Svar nej. Möjligtvis att vi ses som vänner över en bit mat. Men det är allt. Killen var ju trots allt en trevlig prick, precis som jag. Men när inte attraktionen finns där letar vi oss båda vidare i myllret av singlar på nätet. Nya tag och nya dejter väntar framöver. Förhoppningsvis redan till veckan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: