Skåne en vacker tisdag

När saker och ting är pest vad gäller det fysiska måste det piggas upp med fest för det psykiska. Måbragrejen ni vet. Och som jag har njutit i två dagar. Jag har sett det bästa av två världar (Blekinge och Skåne).

Här vistades jag på en kulle vid Romeleåsen. Rapsfält gula, fasaner, lamm och hästar. Ätandes äggakaka, hare och gås. Jag har besökt Kivik för sin goda must och cider. Och vet ni. Jag fick se Körsbärsdalen idag.

Håll utkik på min videoblogg, så kanske Körsbärsdalen läggs ut där.

Titta så flott vi har det. Tänk att min kollega faktiskt bor här - i denna idyll.






Kommentarer
Postat av: Martha

Sä' mysigt he se' ut då! Kul att du fått njuta av sus och dus :)

2010-05-19 @ 14:26:02
Postat av: Hanna

Det ser superhärligt ut! Jag har tillbringat allt för lite tid av mitt liv i Sööödern. Mer på Sööööder.

2010-05-19 @ 15:19:17
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Midsommarkransen

Somlig har det bra.. ;P

2010-05-19 @ 19:27:35
URL: http://weareall4sale.wordpress.com/
Postat av: Blingbling

Fatta att det finns folk som bor så där. man blir glad ända in i själen =)

2010-05-19 @ 20:57:25
Postat av: Lina

vackert..men jag hörde det har varit kallt i skåne..medan norrland har högsommarvärme. Underliga tider är det.

2010-05-19 @ 22:45:48
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: 08an

Bara en tanke, gör du saker du verkligen gillar att göra, dvs unnar dig att lyxa med dina favvohobbies osv? Endorfiner är kroppsegna opiater (smärtstillande) och produceras som bekant vid sådant som gör oss lyckliga. Ska bli jättekul att ses 8/6! Kramar

2010-05-25 @ 23:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: