Äventyrligt syrligt och sashimigt

Jag såg Fredrik Lindström i måndags. Klockrent härligt hur han satte fingret på den svenska mentaliteten. Treden att vara osvensk och allt det där. Skrattade högt o mycket. Men det var inte det jag tänkte blogga om. Utan snarare min resa från Djurgården. Hur jag helt plötsligt hamnade på en kyrkogård bakom Historiska museet och inte hittade ut. Då är man inte kaxig. Speciellt då när kl passerat 22 och det är kolsvart ute.

Alltså, det hela började med att jag skulle ta färjan över till Slussen, som inte gick. Det borde jag ju ha listat ut. I stället började jag gå efter vattnet. Mörkt o kusligt så jag tänkte att; jag tar mig upp på vägen igen. Vet inte hur det gick till, men tydligen svängde jag av innan Vasamuseet, hoppde över en mur och en grind och vips där va den.. Kyrkogården. Panik. Och väl där, flåsandes av förhöjd puls möter jag på tre vandrande vålnader. Tre killar visade det sig när jag kom närmare, som gjort precis samma tabbe som jag. Phuuu. Vi gjorde sällis och kryssade mellan gravarna i mörka skuggor från Historiska Museet. Ja jävdrar. Filmade skärrat i hop en videoblogg när jag kommit mig ut och närmat mig civilisation vid Karlaplan.

Annars då, jo livet rullar på. Jag har ikväll avnjutit en fantastisk sashimi på Akki Sushi. Alltså, en sak måste jag säga om det stället... SUBARASHIIIII! Oshisoo sashimi da ne. Oh, undra vad jag just skrev.


Foto: Blingbling--Här tillverkas Stockholms bästa Sushi!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Galning! Tur att du hittade vänvålnader.



Akki sushi rules. Sushins rolls royce. Gud, vad länge sen det var jag var där.

2010-03-25 @ 11:15:06
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

Men Bling, vilken himla tur att det var snälla vålnader!

Tjej på kyrkogård i mörkret... ojoj.

2010-03-25 @ 17:24:26
Postat av: Lina

åhhh..vad gott med sushi;) ska jag äta imorn. Och Fredrik Lindström sklle jag också vilja se.

2010-03-25 @ 23:36:19
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: 08an

vettu, sushi är min stora craving. Har sannolikt med mitt tillfälligt uselt låga blodtryck att göra. I onsdags slevade jag i mig 25 st under en dag. I fredags panikcyklade jag till Roppongi direkt efter jobbet för att smälla i mig mitt knark. Nästa gång, om inte min craving fullständigt våldtar mig såsom det brukar, ska jag banne mig cykla mot Söders höjder och Akki. Tack för tipset!

2010-03-28 @ 21:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: