Klick

Ja visst ja. Jag har turistat lite också. Jag fortsätter på det temat, kanske kan jag tipsa någon. Problemet är bara att jag är sist om att göra allt. Ni har bärgis redan sett , provat på eller hört om det jag gaggar om. OLD NEWS liksom!

Jag har besök Fotografiska.





Annie Leibovitz har sin utställning där fram till 12 sept. Jag imponerades inte jättemycket av hennes kändisfoton, men hennes privata, dom på familjen, var helt fantastiska. Jag blev trollbunden av hennes liv. Över 1000 kvadratmeter Annie, så skynda dit.

Jag gillar också Vee Speers och Lennart Nilssons foton. Jag har förresten träffat Lennart i egen hög person på en fotoutställning i Konserthuset. Han var gammal och bar på en brun portfölj. Vi tittade på gamla glasplåtar han och jag. Jävdrar vilket djup de var i bilderna redan på tidigt 1900-tal. Fast det krävdes säkert 4 pers för att bära dem.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag älskade också hennes egna bilder. Fick nästan lite tårar i ögonen när jag såg slutet i hennes bildserie av sin familj. Gah! Kvinna!

2010-06-13 @ 20:38:17
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Lina

åh...jag måste dit nu:)

2010-06-13 @ 20:59:45
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: