Robinson

Vad är söndagar om inte Robinson (repris dårå). Och då kom jag faktiskt på att jag har en historia att berätta. Jag har varit med i Robinson. Fast ett Robinson a la innerstan. Ett Robinson som utspelade sig under en kväll, en natt och en morgon. Damn, det var blodigt allvar ska ni veta.

Vi samlades en kväll i en våning i Vasastan. Med sig fick man ha en personlig sak och ett alias. Väl på plats delades vi in i två lag. Lägenheten var på 220 kvadrat så det fanns gott om plats för 20 pers och tävlingar. Jag klarade de flesta öråd och körde såklart fulspel vid sammanslagningen. Röstade bla ut min vän. Huuu, mår dåligt över det än idag. I slutet var det jag, Palmö och Carola kvar. Sen hände det... Jag röstades ut. Allvarligt, jag blev knäckt. Jag fick lämna lägenheten med en karta. Jag skulle ta mig till en annan lägenhet. Nyinflyttat som jag var (plus något berusad) var jag helt lost. Jag gick i cirklar i stadsdjungeln. Tillslut hittade jag rätt, efter att ha frågat mig fram. Jag hamnade i en liten 1:a. Det visade sig vara ANDRA SIDAN. Jag hade alltså fått en andra chans. Oh my gadd. Där skulle jag möta min vän i arga leken. Det var inge lek. Jag åkte ut igen. Så en ny karta. Nu skulle jag ta mig till Kammakargatan. Till min stora lycka vänta där alla festens deltagare. PARTY PARTY. Och vi blev sedan juryn. Carola hon vann hon, för hon var sötare än Palmö.

Det var min karriär i Robinson det. Jag kom trea. Jag har mina bikter på dvd från den kvällen. Ingen rolig syn. Huvva så elak ja va. The queen of PAKT. Jag är snällare idag.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Skulle vara lika delar häftigt som skrämmande att köra en sån grej. Tror dock att jag tagit en utröstning svinpersonligt och surat minst ett par år över det...

2010-01-03 @ 13:58:39
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: crusty

ha ha ha ha..sjukt roligt ju!

2010-01-04 @ 21:53:13
URL: http://smurflandet.se
Postat av: Patrik

Det var faktiskt det roligaste jag hört hittills i år. Något sånt vill man göra innan man trillar av pinn.

2010-01-04 @ 21:54:46
URL: http://pudding.blogg.se/
Postat av: Bussan

Dels kul att få veta dylika händelser från ditt liv, dels helt otroliga saker du har varit med om. Känner mig "lost" i jämförelse. Lovely! =)

2010-01-05 @ 21:05:12
Postat av: Hanna

Såna roliga fester borde man försöka anordna lite oftare.

2010-01-06 @ 13:32:56
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Kära vänner, det var en grym fest. Inte alls så svår att arrangera heller =)



Bussan: Skaffa dig en blogg. Slynda. För jag vill ta del av dina äventyr-- och jag vet att dom är många =)

2010-01-06 @ 16:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: