Funderera

Här sitter jag och entreprenöresfilosoferar. När ska jag kläcka ur mig en affärsidé? När? Jag vill och behöver slit och prövningar. Men åååh, jag är så understimulerad. På jobbet lär jag mig inget nytt. Där finns ingen inspirationskälla. Hemma händer inget heller. Jo, jag har satt lås på mitt vindsförråd då grannar trodde det var allmän egendom. Inget är snott, men de började placera sina saker i mitt förråd och ba; Va, jag trodde det var ledigt. Det fanns ju inget lås. Sen satt jag mitt namn på förrådet. Man måste ju markera. Det är det mest kreativa jag gjort idag. Så snyggt att jag överväger att bli AD.

Nej, något måste hända. Något som ger bränsle till min nyfikenhet. Men för att något ska hända behöver jag hjälpa det på traven. Hur gör man det när man inte vet vad det är?

Händ nu då. Snälla. Nått, vad som helst.

Tror jag ska gå in i köket för lite miljöombyte. Vi ses i nästa rum... Och nu är jag där. Gud så spännande.

Vill ni förresten se hur fin min innergård blivit. Borta är byggdammet. Ljuset har återvänt. Nu ska bara ideérna göra det också.



Vi har fått en bedårande örtträdgård. Bara att gå ner och plocka diverse kryddor. Fiffigt!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag har en affärsidé. Faktiskt. Vet inte hur jag ska genomföra den, den kanske inte precis renderar i pengar. Men ibland tror jag bara man behöver sitta och bolla tankar med någon. Vi får bolla någon gång. Tror det skulle vara grymt att få satsa på en idé man tror på!

2009-09-09 @ 10:12:43
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Fröet

jag behöver också en affärsidé. Eller jag har ju en, men det går inte att genomföra än...

2009-09-09 @ 11:38:40
Postat av: crusty

Jävlars vad najs innegård! Där ligger vi i Kransen i lä...

2009-09-09 @ 20:59:17
URL: http://smurflandet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: