Nåt att lära av Dansken

Alltå det blev lite fel det där. Ni får inte tro att jag avskyr Danmark. Nej då, inte alls. Tafsar man under ytan hittar man många bra saker.

Följande kultur har jag upptäckt i det danska kont(h)orslandskapet idag
.

- De jobbar korta dagar. Kommer inte före 9 och har dragit redan vid 16.
- De tar inga egna intiativ om inte någon (typ en chef då) pekar med handen. Skönt eller hur.
- De sitter på höga konsultlöner även fast de råkar ha assistenuppgifter. GRATTIS!
- De jobbar inte ihjäl sig.
- De är lata och en gnutta rebelliska.
- De är sluga på affärer.
- De säger nej oftare än ja.
- De år långsamma.


Vi Svenskar ha mycket att lära av Dansken. Gör så lite som möjligt för så mycket som möjligt (i plånboken menar jag där).


Kommentarer
Postat av: Hanna

Inte har de las heller men känner ändå anställningstrygghet. Kanske borde flytta dit.

2009-09-23 @ 17:56:48
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: William Wistman

Som svensk chefjävel i Danmark måste jag protestera. Fatta hur svårt det är att styra såna här människor...

2009-09-23 @ 20:45:27
URL: http://sadarlagomkul.blogspot.com/
Postat av: Blingbling

Jag fårstår William. Du lär ha det svettigt :)

2009-09-23 @ 23:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: