Grannsämja

Jag vet att familj och norrlandsvänner oroar sig över det där med grannsämja. Att jag inte har någon. Jag som växte upp med öppna dörrar och spring hus emellan. Alla sa hej, alla bjöd in, kollektiv barnvakt etc.

Men lugn.. Jag har Läckergrillen som föder mig med mat sent om natten. Mamma har ätit den och godkänt den. Och jag tror dom lyckades charma mamma också. Mig charmar dom alltid. Tack för ikväll o maten satt fint.

Sen har jag Östgötalivs (ja även dom har träffat mamma) som älskar mig. Komplimanger jämt o ständigt. Och det tar inte slut där. Boysen på 7-11...puss, puss, puss. Tar hand om mig. Sen tobakshandlaren i porten brevid. HEJ GRANNEN !

Mina hoods bryr sig.

Så kärlek kärlek kärlek. 



Kommentarer
Postat av: Hanna

Så skönt med friends i närheten som föder en och ser till att man mår bra.

2009-09-27 @ 16:36:50
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: