Projektera

I tre dagar har jag slitit med en nordisk upphandlig, en offert. Jag har fajtas mot tiden, jagat jurister, piskat på kee accounts, hoppat över lunchen, jobbat över. Pust. Nu är jobbslitet över. Fast inte på hemmaplan. Jag jobbar nämligen där också. Jodå. Ikväll rök bokhyllan från väggen, på torsdag rycks golvet. Och sen ska möbler slängas. Är det förresten någon här som vill ha min TV. En Sony tjockTV från 2004 med tillhörande TV-bänk. Till studentkorridoren eller sommarstugan. Den finns att hämta här oss mig. Kom, kom. Jag hjälper till och bär. Om inte kanske det finns nån läsare här med bil som kan hjälpa mig köra den till bränngropen.

Jag önskar att det fanns två av mig. Så jag kunde få hjälp av mig. För vem ska måla om här hemma när jag har fullt upp med att måla om på jobbet? Varför startar jag hemmaprojekt i tider av övertid? Varför gjorde jag inte detta på min semester i somras? Varför är jag inte tillsammans med en snickare?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tur att du har en granne som gillar att måla. Jag gör det!

2009-11-11 @ 18:01:36
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: crusty

..jag har bil.. :)

2009-11-11 @ 18:15:37
URL: http://smurflandet.se
Postat av: Blingbling

Hanna: Jag tar in en målarfirma. Men du kan få hjälpa till att kontrollera att de skött sitt jobb =)



Ja, jag kan behöva hjälp att bli av med TVn. Sen ska jag köpa nya stolar och byrå. Så jag återkommer där.



Tack fina bloggvänner.

2009-11-11 @ 20:44:19
Postat av: Martha

Jag hjälper dig gärna, det vet du;)

2009-11-12 @ 00:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: