Rosor i blick

Nu känns det bättre. Jag har rosor på kind, muffins i ugnen och--nä skoja. Men jag har rakat mig. Ben, mus, armhålor. You name it. Tänk att ett rakblad kan få mig på gott humör. Bara man gör det grundligt. Jag har trollat bort två veckors jättemisstag och tråkigheter och spolat ner det i golvbrunnen. Där lär det ju bli stopp inom snar framtid.

Annars händer inte mycket denna söndag, förlåt lördag. Jag ligger i soffan och rötter gror. Jag har pissat ut gårdagens mellanöl och fyllt på med flingor och mjölk och en apelsin. Snart hungrig igen alltså. Lunch tänkte jag äta på stan. Måste ju passa på att gå ut när jag har snygghetskänslan på besök. Sen skulle det sitta fint med solsken i blick till mina rosor på kind.

Dagens bästa nyhet: Psykbryt är veckans Nanobloggare.


Kommentarer
Postat av: Psyk

Det låter som en bra start på en lördag ändå, måste jag säga. Aktiv förträngning?



Själv sitter jag här och är orakad på alla möjliga ställen och tänker att jag måste göra något med mitt liv. Ångestshoppade och blev på lite bättre humör. Om jag går ut och hetspromenerar i ett par timmar så får jag rosor på kinderna, ty idag är det sol. Så jag funderar på att göra det.



Och jag tackar för uppmärksamheten! Jag känner mig stolt och trygg i att jag är den som har hetsat mest vid tangenterna.

2009-02-28 @ 11:37:55
URL: http://psykbryt.com
Postat av: Bling till Psyk

Jag älskar ditt sätt att hitta nya ord till andras nanoblogginlägg :) Var får du allt ifrån?



Ut i solen med dig nu, så ses vi på nanobloggen i eftermiddag. Eller på bloggy.

2009-02-28 @ 12:16:38
Postat av: Sofia

Underbart att du ryckt upp dig! Matigt litet inlägg det här!



Jag vet i ärlighetens namn inte när nästa match är, men då ska vi skrika i kör all night long, så att säga :)

2009-02-28 @ 13:01:20
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se
Postat av: Sofia

Vi hängde på Kvarnen. Jo, lite lätt ångestfyllt känns allt...men inte fan tänker jag betala några böter! Ska dit och förklara läget på måndag. Brer jag på norrländskan och blinkar lite med hundögonen kanske SL-människorna smälter :)

2009-02-28 @ 15:13:15
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se
Postat av: Bling till Sofia

Tänkte väl att stället var bekant ;)

Din norrländska klingar vackert. Satan, jag håller på att tappa min. Och att tappa sin norrländska är 1000 gånger värre än att tappa sin jackbricka.

2009-02-28 @ 15:19:14
Postat av: Lina

vad härligt med solsken i blick. Hoppas du fick lite sol på dig med

2009-02-28 @ 17:21:46
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oh no! Du får börja hänga med fler norrlänningar så du kan bibehålla det lilla du har kvar. Jag har märkt att min gör sig extra påmind när jag är berusad i alla fall :)

2009-02-28 @ 21:10:21
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: