Sååuu skönt

Inget stress framför dator, inget internet, inga telefoner. Istället havsbad och vackra stränder i Skåne. Slott vid stranden som inte är sandslott. Tidigt på morgonen. Smyga. Bada. Varma solstrålar, sandbankar och bunkrar. Gäss och kitedrakar. Kräftor.

Jag skulle lätt flytta dit om inte hemlängtan smög sig på. In under kläder som sanden. Jag har bott i Skåne - i 3 år. Inte Hölleviken då, utan Luuuund. Där var jag lycklig. Student och smartast i världen.

Har jag sagt det? Att jag har långväga besök. Så idag går jag inte till jobbet. Det så här mysigt med en inneboende. Är det så här att ha sambo hade jag nog aldrig velat gå på jobbet.

Idag kliver vi på båten, det blir skärgården. Skoj. Sen ska vi se Klungan på standupfestival. Och Popaganda och.., alltså det händer helt sjukt mycket grejer i Stockholm i helgen.

Augusti är den trevligaste sommarmånaden. Lätt.

Nu vill nog finfrämmen ha frukost.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Men åh, så skönt det låter. Allt. Du är ändå uppe tidigt för att vara ledig. Men det är klart, har man så där mycket att göra så.

2009-08-28 @ 08:15:43
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Magnus

Det är skitjobbigt att tvinga sig upp ur sambomyset varje morgon. Borde få en medalj för att jag pallart.

2009-08-28 @ 19:20:00
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Ester

Tänk att få vara ledig i slutet av augusti.

Det är så svalt men ljummet då.

2009-08-28 @ 21:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: