Livet

Livet är värt så mycket mer än 1.8 miljoner. Jag vet det och jag rycker lätt på axlarna.

"I enlighet med våra riskbedömningsregler kan vi tyvärr inte bevilja försäkringen med anledningen av för kort observationstid efter behandlingen av cancer."

Det är kört. Och det är inte första gångendet blir fett NEJ. Jag kommer aldrig att få en livförsäkring. Aldrig. Därför ska jag skriva lite om livet. Det blir kvällens tema. Jag tänkte ge mig in på det, för jag vet att ni alla grubblar.

Livet handlar inte om vad du gör det till. Livet handlar om hur du har det-- HÄR OCH NU. Okej, jag vet att många av er har 3 års planer, 5 års planer eller 10 årsplaner. Till vaddå? Hur mår du nu? För det är ju faktiskt det det handlar om. Det som räknas.

Mår du bra idag? Vad har du gjort idag? Vad har du uppskattat?

Jag säger så här; Skit i om fem år. Lever du då? Det vet du inte.

Må bra idag, ha kul idag, älska idag, skratta idag. Ge idag. Kasta papperet om livförsäkring i papperskorgen. För vad är pengar för dom som e kvar? Inget kan ersätta dig och det vet du. Och vad är fem år i en plan av tråkighet till ett mål du inte ens uppskattar.

SNÄLLA HA KUL OCH HA DET IDAG!  LOVA MIG DET!

Och ja, det har jag haft. Jag har (varning nu blir det lite som Twitter eller FB status);

Lunchat med smurfsamlande Crusty-- miss ya at work,men vi ses snart i bruna huset
Konsert med Timbuktu på Mosebacke, med gästspel av Promoe (Svennebanan & Ge oss Sverige tillbaka) ja ni vet -- mys
Hej hej till GH och snack om kuligheter.

Lev idag, snälla. Sluta gnata!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Härom dagen började jag fundera på framtiden. Inser att jag inte har en enda 2-, 4- eller 10-årsplan. Först fick jag panik. Livet kändes så långt. Sen insåg att det sköna i att skita i vad som händer. Så jag kan inte annat än hålla med. Det är nu som räknas. Av misstag tänkte jag nyss "Om jag fyller 30..." När jag menade "När jag fyller 30..." Vem vem vet om jag gör det. Inte jag.

2009-08-21 @ 12:47:48
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Bussan

Tänk om fler kunde leva efter din devis. Själv planerar jag inget framåt, tar inte för givet att jag ska vara frisk och förväntar mig inga storheter. När jag ser tillbaka 5-10 år bakåt i tiden så lever jag i stort sett lika nu som då. Men jag är fortsatt frisk och det är jag glad över. Och över mitt jobb. Mina vänner. Och mitt busskort.



Buss & kram, du din bästa bloggerska!!

2009-08-21 @ 18:06:00
Postat av: fia

Hmm, fast...jag känner mig riktigt lycklig kan jag ärligt talat säga, men detta mycket just för att jag har så mycket drömmar, planer och ideer. Jag älskar nuet delvis för att jag har framtiden. Och vägrar tänka att jag kanske dör om 5 år. Händer det så händer det. Planerna byter givetvis skepnad hela tiden och förverkligas lite i taget, och jag ställer inte så höga krav på dem men jag trivs med att ha dem där.



I allmänhet mår man bättre om man sätter mål och har planer, drömmar, har jag hört...och upplevt. Nåt mellanläge kanske vore att föredra.

Postat av: E

Exakt vad jag behövde läsa idag.

Kram!

2009-08-24 @ 13:58:12
URL: http://drogen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: