Kan du, vill du, törs du?

Jag har skaffat mig en mentor. Alltså, vårt mentorskap har pågått ett tag, men idag liksom frågade jag rakt ut. Vill du bli min mentor, för jag behöver en. Jag tror han blev lite stolt faktiskt. Och paff. Fast inte lika mallig som jag. Han sa ja. Och jag ba; Va!? Vill du? Oh gud. Tack.

Vi har mycket gemensamt han och jag. Till och med vårt stjärntecken -fast ingen av oss tror på astrologi -. Vi är vädurar född på samma dag, om vi fötts i samma världsdel.

Min mentor är författare och journalist. Inte för att jag nu vill bli det, eller jo kanske att jag önskar det ibland, utan för att han har det där egenskaperna jag behöver jobba på och förstärka. Han har allt det där jag kan förbättra.

Här på bloggen heter han Joshua. Det blir ett passande smeknamn.

Ni kommer att få läsa mer om detta.

Shit, vilken resa. Jag har fått en hemläxa till imorgon.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Vilken var hemläxan?

2008-09-06 @ 10:32:39
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Blingbling till Magnus

What's the most important thing you've learned?

2008-09-09 @ 08:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: