Två saker får mig att le i allt jävla elände. Det ena är lönen, det andra är att blåsa den på ytliga ting. På gadgets, kläder och jultidningar.


Vill-ha-listan är lång:


€  Trådlösa högtalare till min Ipod

€  Smurfalbumet Svartsmurfen -hilfe, det gick för 6 kr på Tradera och jag missade det.

€  Lovikagarn -- så att jag kan sticka varma vantar till finaste vännerna

€  Målarfärg och nytt golv till lägenheten

€  Wii -- men först ny TV

€  En fluffig, men varm vinterjacka


Eller så gör jag som jag alltid brukar göra. Låter pengarna ligga där och ruttna på banken med dålig ränta alt spenderar dem på krogrundor.


Måste-betala-listan är tråkig och kort:

€  räkningar

€  sjukhusbesök

€  mediciner



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: