Intet nytt

Eftersom mitt liv bara kretsar kring jobb och branding av affärer tänkte jag att, ja då får jag väl skriva om det. Vad annars händer i mitt liv.

Så här sitter jag, i ett kontorslandskap nära dig eller långt ifrån. Jag äter wasabinötter så tårarna sprutar. Jag mailar.

> Vi får leva med lite obalans, fast jag vet att det skär i en ADs hjärta - -mail från Bling till byrå.

> Okej, jag håller fingrarna i styr -- mail från byrå till Bling.


Eller så


> Fast du Mr X, jag spar dina kontaktuppgifter. För ibland händer det  xxxxxx  inte har de bilder vi är ute efter --Blingbling till fotograf.


>Aha, ödets ironi... Det är min gamla arbetsgivare, jag jobbade där som fotograf. Ja, hör gärna av dig igen så kan vi göra en bra deal -- mail från avhyst fotograf till Bling.

Men det är inte bara mail hela dagarna. Man skrattar i allt elände. Hånskratt mohahaha till de kollegor som fick vända på Arlanda idag. Blir dyrt för firman när Sterling konkat. Och glatt skratt till åt en annan kollega som hängdes ut på bild i Dagens media, fast hon inte uttalat sig. Här händer det grejer.

Vet ni, det här är nog första gången jag bloggat på jobbet sen jag vet inte när. Förlösande. Nästan lite rebelliskt. Jag har ju faktiskt viktigare saker för mig. Som tillväxt tex. Måste iof vattna även här.

Nu-kaffe.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad spännande att få hänga med blingen på jobbet en dag. En vanlig dag i försäkringsbranschen :)

2008-10-29 @ 17:22:42
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Magnus

Hellre det än att byta blöjor...:(

2008-10-29 @ 17:27:39
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Göte Børge

Nu så...

Postat av: Lina

you go;)



Drygt att du har det så jobbigt, men förhoppnigsvis vänder det snart.



KRAMAR i massor

2008-10-29 @ 19:11:57
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: crusty

TILLVÄXT! Upp med näven i luften nu Bling, jag vet att du vill.. ;)

2008-10-29 @ 21:49:48
URL: http://smurfar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: