På T-banan

Idag upplevde jag ett märkligt fenomen på väg till jobbet. När jag skulle hoppa på tunnelbanan möttes jag av en golfström elever. Och då slog det mig, shiiiit, alla ser de likadana ut. Med alla menar jag bokstavligen ALLA. De var stöpta i samma form.

  • Hudfärg: Orange eller brun (av vad jag förmodar är brun utan sol eller solarium)
  • Smycken: Stora ringar i öronen.
  • Frisyr: Väldigt blont, i svans och med pannlugg.
  • Kläder. Tja, svårt att avgöra. Men samma såklart.


De såg ut som om 20 tvillingpar vällde ut där på plattformen. Ett fock identiska ynglingar hämtat från den värsta Hitchcock film ever. Var man verkligen så identitetslös i gymnasiet. Allvarligt. Någon som kommer ihåg? Jag känner mig orolig. Borde man inte i den åldern ha som hobby att sticka ut?


Pudding bloggar om identitet. Vill ni läsa något mer tänkvärt så surfa in där. Jag känner mig ytlig och har inte så mycket att tillföra ämnet. Inte idag. Bara att avsaknad av identitet skrämmer mig. Har jag tappat min, eller är det kanske så att jag funnit den?



Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Dessa träffar jag två gånger i veckan på jobbet:
Hudfärg: Orange eller brun med värsta kanten precis innan halsen... Huh! OCH ett tjockt lager med Idomin på läpparna... what's up with that??!!
Smycken: Stora ringar i öronen, typ Bamboo...
Frisyr: Väldigt blont, upptuperat a la'-91. Så där såg jag ut i åttan...
Kläder. Stora jackor, med för små mysbyxor och ballerinaskor i ur och skor, gärna lite nedgånga.

Suck...

2008-03-06 @ 13:24:52
URL: http://jazzhoppan.blogg.se
Postat av: Therrorese

De där befolkar hela stan...Jazzhoppan har rätt; den där uniformen går inte missa. Stora jackan, mysbyxorna (grå eller mörkblå) och fula slitna ballerinas. Jeeeeezzz...men tittar jag tillbaka var jag inte heller så snygg i den åldern.

2008-03-06 @ 13:32:01
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Blingbling

Hahah Jazzhoppan, precis så såg de ut. Scary :)Och vad är grejen med ballerinaskor. Sablar så kallt.

2008-03-06 @ 14:06:15
Postat av: Bussan

Jag tror absolut att ungdomen är mer osäker idag än vad vi var. Nu vill man helst se ut som alla andra för att passa in. För övrigt tycker jag att de unga är väldigt modemedvetna, tidigt, jag var absolut inte det (minns skipants, stor jeansskjorta och stövlar + plastörhängen). Har hittat min stil först långt senare.

2008-03-06 @ 14:19:37
Postat av: Cosmic Moose

Fenomened heter fjortis och det kryllar av dem. Jag blir mörkrädd.

2008-03-06 @ 17:23:02
URL: http://rochester.blogg.se
Postat av: needy girl

Handlar inte en del av det där om att det ligger i betraktarens ögon. När man själv gick i högstadiet eller gymnasiet tyckte man ju att alla vuxna var lika tråkiga och förutsägbara.

2008-03-07 @ 08:25:59
URL: http://needy-girl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: