Bloggtänkt lite

Idag är vi pigga och blonda (läs bleka). Jag bloggar som aldrig förr, mest trams, men noga då. Jag kom på att om 99 % av bloggarna innehåller just trams, då kan ju min också göra det. Jag ska tråka ut er på mitt eget lilla vis. En plågsam bloggläsardöd.

Eftersom jag har en rädsla att sticka ut här, bloggar jag diskret. Jag har hållit låg profil hela mitt liv, både i det  riktiga IRL och i det bloggiga. Blingbling var alltid iakttagaren där i hörnet. Den ursnygga tjejen med låga profilen och höga midjan (på 80-talsjeansen). Tjejen alla var nyfikna på och är för den delen. Gud, jag blandar tempus så jag blir alldeles snurrig.    


Trots min låga profil i livet har jag fått uppleva de mest fantastiska saker. Tro inte att den som skriker högst får det bäst. Tiga är fan guld. Och när jag väl talar blir guldet till diamanter. Varför? Jo, för att då lyssnar alla. Det har jag lärt mig. Kan ha fel, men det har gjort mig rik. På mycket. Så en tyst blogg borde även den gynna mig. Den har förresten redan gjort det.



Kommentarer
Postat av: Hotness

Du har så sjukt rätt. Jag är en skrikare och om jag får det jag skriker efter så är det alltid smolk i bägaren.

2008-03-03 @ 15:16:18
URL: http://hotness.wordpress.com
Postat av: Jazzhoppan

Jag håller också en låg profil, man vet aldrig vem som läser bloggen. IRL är jag nog en blandning av skrikare och smygare...

2008-03-03 @ 15:35:29
Postat av: Hanna

Jag önskar ibland jag var bättre på att hålla låg profil IRL. Det skulle kunna gynna mig..

2008-03-03 @ 18:22:37
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Magnus

Jag har låg profil i vissa sammanhang och hög i andra.
I vissa sammanhang är jag helt profillös.

2008-03-03 @ 18:40:42
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Doc

Hmmm... ja.... jag vetefn vad jag har för profil egentligen, i alla fall inte på bloggen.
IRL är jag olika. Jag kan vara blyg och lite tyst, särskilt med nya människor (som på bloggdejten senaste kanske).
Med vänner är jag lite av klassens clown är jag rädd. Älskar uppmärksamhet och vill gärna stå i centrum. Men jag har nog lugnat mig lite tror jag.

2008-03-04 @ 12:52:13
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: