Ännu en paradox

I natt var jag så trött att jag inte kunde sova. Det gjorde inget. Jag fick i stället för mig att läsa andras bloggar. Alltså allvarligt. Nu måste jag kräkas ur mig en sak om era bloggar. Ni kommer att bli toksura, men skit samma. Jag börjar känna mig bloggläsarutbränd, less och besviken. Jag hittar inte det jag vill läsa. Var finns den seriösa tonen? Allvaret? Jag söker efter någon som vågar vara kritisk, både mot sig själv, andra och samhället i övrigt. Mina bloggare länkade till höger glimmar till tack o lov. Annars hade jag lämnat det här forumet för länge sen. Jag hade inte stått ut. Är så trött på "Idag har jag köpt nya skor, visst är dom snygga?", poser, dagens outfit, bilder på kändisar etc. Allvarligt, jag kräks. För att inte uppröra er alldeles tänker jag också erkänna att jag är förbannat less på min egna blogg. Kritiken ovan är mig inkluderad.

Idag måste jag ta mig en funderare kring min bloggs framtid. Vad jag ska blogga om? För borde inte jag blogga om det jag egenltligen vill läsa om. Det jag finner intressant. Annars finns risk för utbrändhet och tristess.

Ännu en paradox.

Dax för en repris av denna.





Kommentarer
Postat av: Bussan

För egen del vill jag fortsätta läsa "om dig och ditt". Din blogg är som livet självt - ibland spännande, ibland sorgligt, ibland roligt, ibland "hängigt". Du är äkta! Bloggtorkan sitter nog hos dig själv... =)

Buss buss!

2008-03-02 @ 09:54:40
Postat av: Blingbling till bussan

Du har rätt. Jag har torkat ut alldeles. Tack förresten för ditt senaste mail. Jag ska besvara det. Och jag är ledseen att det gick som det gick. Påt igen bara. Det finns nån där ute. Nån sweet, som du och jag ;)

Mys, idag är det söndag.

2008-03-02 @ 10:11:57
Postat av: Magnus

Som sagt, blogga om vad du vill bara du bloggar. Jag behöver min dagliga dos av Bling...

2008-03-02 @ 10:32:10
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Hanna

Kritik är svårt att ösa ur sig. För det måste vara något noga uppbygt med argument som man helt kan stå bakom. Annars blir de kritiska kommentarerna allt för jobbiga. Jag tycker blandningen är skön. Jag vill möta människors liv, "mina" bloggares liv. Det är det som håller mig kvar.

2008-03-02 @ 10:38:40
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Fröet

Jag vill också ha en blandning. Men visst är självgodheten lite väl hög ibland bland bloggare.

2008-03-02 @ 12:27:19
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Kajen

Sluta vara hemlig och börja blogga på riktigt. Då kan du aldrig bli tråkig eller trött på din egen blogg. Då blir du på riktigt. Och innan du publicerar varje inlägg tänker du "vad är det värsta som kan hända?".

Just det. Så farligt är det inte. :)

2008-03-02 @ 13:52:14
URL: http://bisonblog.blogs.com/kajen
Postat av: Blingbling till Kajen

Jag vet Kajen, jag vet. Vi har pratat om de där så många ggr, senast igårnatt påpekade du det om jag inte minns fel :) Det är ju därför jag gillar din blogg. För att du vågar. Den är aldrig tråkig. Men så är du så mycket modigare än jag. Jag har funderat så på att göra det. Det värst som kan hända är att jag sårar människor eller oroar dem. Och för en diplomat som jag är det ett stort steg, även fast jag tar det i små.

2008-03-02 @ 14:12:01
Postat av: anso

Här ett tips på välskriven och reflekterande blogg: bookofmiri.blogg.se
(tankar, kritik, tips etc men OCKSÅ en del bilder på secondhand-fynd - men bilder behövs i en blogg tycker jag..)Hoppas även du fortsätter skriva!

2008-03-02 @ 17:26:07
Postat av: mia dh

Jag som skriver om en hel del trams blir inte toksur. Periodvis skriver jag om annat, men det är lätt att det då blir för tungt, både för mig att skriva och kanske för andra att läsa. Mitt liv är rätt så komplicerat, många tuffa beslut och många tankar om liv och död. För mig är bloggen en ventil för att sväva iväg en stund bland ytligheter och allvar. Jag gillar att hälsa på hos dig. Hoppas verkligen inte att du ledsnar så pass att du lägger ned bloggandet. Kram kram.

2008-03-02 @ 17:50:08
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Blingbling till Mia dh

Vi bloggar ganska så lika du och jag. I det allvar vi lever i smyger vi in det ytliga glada lätta,
för att kunna leva med det svåra. Du gör detta på ett bra sätt. Bättre än jag. Och jag gillar din blogg.

2008-03-02 @ 20:49:32
Postat av: mia dh

Crazy woman, du äger.

2008-03-02 @ 23:14:43
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Therrorese

Hmmm... det där är ett ständigt dilemma. Min blogg är bäst när jag mpr som sämst. Det är då mina ord trollar med mig. Nu är jag lycklig. Då är inspirationen borta. Allt blir blekt och plain. Ingen udd ingen edge. Men jag vill inte vara ledsen mer så det är bara att acceptera att bloggen lider av min lycka. Kanske hittar jag tillbaka, kanske finner jag en balans där orden kan trolla med mig trots att jag är lycklig?

2008-03-03 @ 11:53:09
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Ester

Jag gillar verkligen din blogg, men det vet du. Själv känner jag mig reducerad av att inte kunna skriva fritt. Ett alternativ med lösen kan bli lösningen. Men det är inte så modigt förstås.

2008-03-03 @ 21:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: