Ska vi byta grejer?

Jag tänkte höra med er ifall någon av er har erfarenhet av semesterlägenhetsbyte? Jag har nämligen blivit erbjuden av en FB vän att låna en lägenhet. Och jag i min tur lånar ut min såklart. Dock inte under samma tidsperiod. Denna person ska ev bo i min lägenhet under min Kanadavistelse och jag i min tur har hans lägenhet till förfogande i augusti.

Är jag naiv som hoppar på en sådan grej? Det känns lite läskigt. Samtidigt som det är en fantastisk tanke. Perfekt timing också. Jag skulle nämligen känna mig grymt trygg om någon bodde i min lägenhet när jag är borta. Speciellt när innergården kryllar av blue-collar workers från olika länder, klättrande i ställningar utanför mitt fönster. Problemet är att jag inte berättat för min eventuellt blivande hyresgäst att ett renoveringsprojekt pågår. Jag har inte heller berättat att jag typ har världens minsta toalett, och inte så stor lägenhet heller.

Även fast det nu "bara" är en nätvän vet jag en hel del om honom. Namn, ålder, yrke, var han bor, hur han lever etc. Och nej, han bor inte i Sverige, men i Europa. I en stad jag alltid velat besöka, men det har liksom inte blivit av. Och han älskar Stockholm. Jag har också spanat in hans vänner och bekanta, så det känns rätt tryggt. Referenser finns.

OK lugn, inget är bestämt ännu. Vi bara spånade lite igår kväll. Ifall det liksom skulle vara genomförbart. Han har såklart råd att bo på hotell, och jag med. Men vi båda tycker att det skulle vara så mycket roligare att låna varandras lägenheter. Och ärligt talat borde han vara mer orolig än jag. Det finns typ inget i min lägenhet som är värt en förmögenhet.


Hur skulle du göra?   



Kommentarer
Postat av: crusty

..göm svartsmurfen bara, sen är du safe.. :)

2008-06-30 @ 09:39:54
URL: http://smurfar.wordpress.com/
Postat av: L80

Jag skulle göra det! Jag skulle lätt låna ut din lägenhet till vilt främmande karl! Min egen lägenhet, aldrig i livet! Kan du hajja vad jag skulle få röja först?

2008-06-30 @ 09:42:27
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: valp

kör på det.

vad är det för stad han bor i?

2008-06-30 @ 09:54:30
Postat av: tess

låter skitcoolt! jag har funderat på det själv många gånger, men aldrig kommit till skott. jag skulle nog vara lite nervös för mina prylar, men om du inte har något som du är "rädd om" på det sättet så skulle jag säga - GO FOR IT!

2008-06-30 @ 10:49:39
Postat av: Magnus

Givetvis bara att köra på! Speciellt om han missköter sig i din lägenhet så kan ju du hämnas när du lånar hans..;

Allvarligt talat så hade jag gjort det direkt, om man är villig att låna ut sin lägenhet, som han är, så tror jag att man också är mån om att sköta sig.

2008-06-30 @ 12:17:16
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Therrorese

Tycker jag låter som en strålande idé! Jag hade lätt gjort det.

2008-06-30 @ 14:20:52
URL: http://therrorese.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Han har säkert också låtit bli att berätta om sitt minimala badrum och störande inslag i grannskapet.

:)

2008-06-30 @ 15:20:45
Postat av: Ester

Do it! Man ska våga tro gott om folk, tror jag.

2008-06-30 @ 15:20:59
Postat av: Gerda

Näee aldrig i livet..fy faan vad man skulle behöva städa, städa, städa undan allt som är för personligt...klippa gräsmattan och skura verandan..diska grillgaller....bara det skulle ju ta hela semestern..mission impossible..:D

2008-06-30 @ 19:11:43
Postat av: Elis

Det är ju en skithäftig och bra idé! Fatta vad kul ni kan ha för pengarna som ett hotell kostar, det är helt klart en win-win situation. Och så kommer du äntligen i väg till den där stan som du vill besöka.

2008-07-03 @ 01:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: