Nattsudd

Måndagkväll och det råder ett lugn över Skanstull. Jag har haft en kväll för mig själv (behövligt) där jag gått igenom saker och ting. Jag har öppnat en bok, sorterat och kastat urtvättade trosor, ätit lagad mat, rengjort badrumsspegeln och klippt mina tånaglar. Behövliga små aktiviteter och ting. 

Musik har jag spelat. Min musik. Sjungit högt. Skrattat högt. För mig själv. Hjälp. Ingen fara iof. Det har jag pysslat med sedan barnsben. Typ som denna sköna knodd. Vad jag känner igen mig här. 

Jag har upptäckt att jag fastnar för Youtubefilmer med barn. Vet inte vad det beror på. Kanske första gången i mitt liv som jag känner mig redo för dem. Ett sign. Jag borde överväga att ställa mig i adoptionskö. Ja, jag tror det är dax att kolla upp saken.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: