Dagen efter

Så här i juletider bubblar folk av kärlek. Speciellt X:en. Jag har fått hälsningar från norrmanen på ön --som nu är i Stockholm, Tysken från Berlin -- som nu är i Sälen (alltså, han är nog inget X när jag tänker efter), någon T -- vem e det, och någon P -- fast det va ju Pontus det.

Från Italien också såklart. Inte för att han är ett X. Vi är på G, som kidsen säger. Han hade skrivit sin hälsning på Svenska. Hur gick det till. Kan han svenska?

Annars då. Jo min resa började spännande. En yngre engelstalande man ville att jag skulle smuggla ett paket till Huddik. Jag tittade ner i plastpåsen och såg suspekta kryddpåsar. No, young man, I cant do that. What is that shit? Det va Ingefära sa han. Alltså, jag blev misstänksam. Gillade inte hans julklapp alls. Jag kunde inte agera någon slags kurir av kryddor då jag tänkte knark direkt. Jag hänvisade honom till chaffisen. Hur det gick för yngligen och hans påsar vet jag inte. Men troligvis har jag sabbat någons jul med min misstänksamhet. Det var nog bara ingefära i påsarna, men hur ska man veta.

Sedan blev det Ybuss mina vänner -- aldrig mer. Så går det när man bokar sent. Hem blir det däremot flyg. Jag har hittat en resa för endast 600 kr - se billit!

En sak är lite besvärligt här i norrland. Avstånden är stora och jag har inget körkort. Tro inte att man kan ta tunnelbanan till Selet, Spöland eller Yttersjö. Nej, det går inte. Och hur ska jag ta mig hem när festen är över. Logistiska problem. Dyra taxiresor och ont om chaffisar som kan ställa upp.


Kommentarer
Postat av: Ester

Men Blingis, har du inget körkort och är från norrland?! Ojoj...

Men är man söt som socker så tar man sig nog dit man vill ändå!

2008-12-25 @ 16:01:44
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Magnus

Lägg dig i en plastpåse och skriv ingefära på, så kanske någon yngling förbarmar sig och agerar kurir.

2008-12-25 @ 18:31:13
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Sveriges gladaste man

Skidor lilla vän, skidor S

Nu behöver jag din hjälp Blingen. Hade tänkt få ihop 100 unika innan året är slut. KAn du göra ett vrålade ut i rymden att några av dina troga läsare kan hoppa in till mig bar för en endaste kort sekund. De behöver inte alls läsa allt svammel, bara titta in och sen återgår till det allvarliga i livet?

Julöekram och hälsa alla i Huddik med omnejd. Har föresten en mycket god vän där. Han kanske bjussar på skjyts hem efter partykvällarna.

2008-12-25 @ 20:17:18
URL: http://www.ojohan.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag tror du gjorde rätt. Låter mycket skumt med ingefära... Men någon kan ju ha varit förkyld.

2008-12-25 @ 22:47:20
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Fröet

vi gör en liknande resa...y-buss upp, flyg hem. Hur länge stannar du hä uppe? Blir det krogbesök ikväll?;)

2008-12-26 @ 10:29:25
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: L80

Snabbtänkt där! Lite mer krydda i livet än du hade bett om kanske.

2008-12-26 @ 19:55:57
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: tess

god fortsättning, kära bling!!

2008-12-26 @ 23:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: