X-files

Saker kretsar i mitt huvud. Saker jag inte kan blogga om. Jag vill men kan inte berätta allt jag gör eller känner. Integriteten gör sej påmind. Det är svårt att skriva. Jag vill berätta, men det går inte. Allt filtreras.

Varför?

Jo, för att jag inte vet vem du är. Du anonyma läsare.

Vem är du?


image452och du?
och du?
och du?
och du?
och du?
och du?
och du?
och du?
och du?
och du?
och du?
och du?
och du?
och du?
och du?



Anonym = Du som inte lämnar spår efter dig i form av kommentar. Och Du är många. Ni är många.



Kommentarer
Postat av: Magnus

Surt när man inte kan skriva det man vill. Eller man kan ju egentligen, men priset kan bli alldeles för högt.

2007-09-17 @ 01:09:37
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Jerk

Jag är jag :)
Förstår hur du känner..

2007-09-17 @ 01:23:01
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Hanna

Det är lite läskigt, hela tiden. Cool bild...

2007-09-17 @ 08:20:44
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Pierre

du vet vem jag är...

2007-09-17 @ 08:28:32
Postat av: Blingbling till Magnus, Hanna, Jerk och Pierre

Er känner jag ju. Ni tillhör inte de anonyma =)Dessutom har ni bloggar och delar med er av er själva. Me like you =D Den dag jag sätter lösen, för jag funtar på det, ska ni få tillträde såklart.

2007-09-17 @ 08:53:00
Postat av: LillaNisse

Tycker om att läsa din blogg, hoppas inte att du lägger lösenord på den.
Givetvis så är det svårt när man måste filtrera vad man skriver, för att inte lämna ut sig för mycket eller trampa nån på tårna..
Såg att Grannen lösenordsskyddat sin, skit...
Kram

2007-09-17 @ 08:59:42
URL: http://lillanisse.blogg.se
Postat av: E

Och jag är ju jag.
Men jag håller med. Det är läskigt. Man har ingen aning om vilka som läser.
Några ger sig såklart till känna, men resten av gänget då?!

2007-09-17 @ 10:03:15
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Hotness

Skaffa lösenord hun

2007-09-17 @ 10:20:48
URL: http://hotness.wordpress.com
Postat av: Elle*

Tack bling! Din kommentar värmer hjärtar! :) Kommer jag oxå få lösenord? *blinka med ena ögat*

2007-09-17 @ 10:31:43
Postat av: Blingbling

Nej, jag ska inte sätta lösen. Det kom jag fram till efter ett snack med Kajen igår. Däremot kommer jag förmodligen att skapa en blogg i ett parallellt universum. Dit släpper jag in ytterst få. Den ska bli min hemliga dagbok helt enkelt. Jag behöver en sådan. Jag kan inte ventilera mig på annat sätt än att skriva av mig. Det ska jag göra där. På så sätt löser jag det hela.

2007-09-17 @ 11:21:30
Postat av: mia dh

Jo men du vet ju vem jag är, nästan i alla fall:) Ha det gott...

2007-09-17 @ 11:27:15
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: grannen

jag funderade också på en parallell blogg, men kom fram till att det inte var rätt för mig. Jag är jag, vill inte "mörka" vissa delar. Därför lösenordsskyddar jag bloggen istället.

2007-09-17 @ 11:31:41
Postat av: Blingbling

Jag har kommit fram till att om jag sätter lösen går jag miste om att träffa och lära känna underbara människor där ute. Som min blogmaffia tex. Hade jag haft lösen hade jag ju aldrig träffat er =) Blingbling ska vara en nätverkande blogg. Annas dagboksblogg ska vara en hemlig blogg.
Grannen. Ditt beslut är helt riktigt. Man ska göra det som passar en bäst =)

2007-09-17 @ 11:36:50
Postat av: Lina

jag kommer att göra samma som du...inom en snar framtid trolgtvis;)

2007-09-17 @ 11:48:53
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Lari

Det är fegt att kommentera anonymt.. tycker jag iaf.. man måste ju fan stå för sina åsikter..=)

2007-09-17 @ 11:55:34
URL: http://webkocken.blogg.se
Postat av: Blingbling till Lari

Ingen har kommenterar anonymt på min blogg. Jo kanske någon. Vad jag menar är att jag har många läsare om dan som inte kommenterar alls. Det är dem jag kallar anonyma. Vilka är dom? Jag vill veta. För det har betydelse för vad jag kan skriva och inte.

2007-09-17 @ 12:25:41
Postat av: Ester

Ibland drar mitt läsarantal iväg som sjutton och inte har man 40 kommentarer då inte... så I know the feeling. Jag skriver en alternativ blogg också, men skulle nog behöva en lösenskyddad som är snäppet värre så att säga. Men så är det ju så kul att få nya bekantskaper. Om de kommenterar dvs.
Shit, vilken lång kommentar det här blev...

2007-09-17 @ 12:46:39
Postat av: annsofi (anso)

Hej!
jag kommenterar ibland,hoppas det är ok. Jag har dock ingen egen blogg. Jag är en "vanlig" tjej på 35 år, också singel, bor i sthlm.. Lite info där iaf :-)
Ha en skön måndag!

2007-09-17 @ 13:25:15
Postat av: annsofi (anso)

Hej!
jag kommenterar ibland,hoppas det är ok. Jag har dock ingen egen blogg. Jag är en "vanlig" tjej på 35 år, också singel, bor i sthlm.. Lite info där iaf :-)
Ha en skön måndag!

2007-09-17 @ 13:26:57
Postat av: Blingbling till Annsofi

Hahah, jag trodde du var min kompis i Hammarbyhöjden. Hon kallas också för Annso nämligen =) Välkommen hit Annsofi. Och jag har sett dig kommentera, så du är inte den jag kallar anonym. Du är Annso med hela bloggen =D
Funderar du på att skapa en egen blogg kan jag komma med tips o råd. Säg bara till.
Jag själv är en "vanlig" tjej på 33, också singel. Vi kanske ska gå ut och mingla ihop du och jag. Spana på killar dvs ;)

2007-09-17 @ 13:32:16
Postat av: Anette

Oups! Kände mig träffad med en gång...jag har hittat in till dig via Dante och har tänkt kommentera flera gånger men så har det bara inte blivit av. Illa av mig. Ska försöka göra bot och bättring, och detta är kanske en bra start :)
Jo just ja..om mig (så jag inte är så anonym längre) - oxå singel, 36 år står det på pappret men själv tror jag att jag fortfarande är 28, fd Stockholms-tjej som för snart ett år sen tog steget ut i världen och flyttade till Singapore....

2007-09-17 @ 14:41:35
URL: http://www.olofsdotter.blogspot.com
Postat av: Blingbling till Anette

Hej Anette. Kul att du hittat hit. Kan det vara så att du är en Shortcuttare =) Precis som jag och Dante. Och tack för länken till din blogg. Ska genast läsa.
Hur är det att vara singel i Singapore förresten? Det lilla jag varit i Singapore är på flygplatsen. Oftast sovandes i en gate hihi.

2007-09-17 @ 15:21:07
Postat av: Martina

Oj, inte vill man att du ska känna att du inte kan skriva vad du vill pga såna som mig... Så hej, Martina heter jag. Du får fråga om det är nåt du undrar, men jag tror inte att jag utgör nån skilnad när det gäller vad du kan skriva eller inte.. Gillar din blogg!

2007-09-17 @ 16:05:50
URL: http://tixe.blogg.se
Postat av: Sussie

Jag kände mig oxå träffad. Sussie heter jag, halv-singel, 32 år och bor i Stockholm. Läser ofta din blogg, nästan varje dag, men kommenterar i stort sätt aldrig...varför vet jag inte för jag gillar verkligen det du skriver och känner igen mig i mycket!

2007-09-17 @ 16:06:11
Postat av: Blingbling

Sussie: Hahaha, vad är man när man är halvsingel? Är man på väg in i ett förhållande eller på väg ut =)
Kul att så många singeltjejer hittat hit. Men var är killarna hhehe. Singelkillarna alltså? Hur som helst; välkommen sussie.
Martina: Du är också välkommen. Det är förresten alla. Nu ska jag kolla in din blogg Martina.

2007-09-17 @ 16:17:54
Postat av: Patrik

Jag har också tänkt på att skriva ett sånt här inlägg. Tänk hur liten procent det är av alla som läser som lämnar kommentarer!

2007-09-17 @ 17:25:50
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Therrorese

Jag tror vi alla har tänkt sådär nån gång. Jag kommer inte lägga lösen på min bligg. Jag gillar att alla kan läsa. Nån parallell blogg hinner jag nog fan inte med, så ni får dras med mig som jag är :) Men både Blingis och grannen, ni har rätt. Man ska göra det som känns bäst!

2007-09-17 @ 17:30:04
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Huus

Bra talat Bling!

2007-09-17 @ 17:52:42
URL: http://sirhuus.blogg.se
Postat av: vs

Hello Bling :)
Vi brukar "ses" borta hos mr sirhuus ibland och klart jag har tittat in till dig med. Känner likadant som några andra här, känner mig rätt harmlös när det gäller vad du kan skriva eller inte, jag bor ju inte ens i Stockholm :D
OK, nu vet du om en till anonym.

2007-09-17 @ 19:32:30
Postat av: Cerese

Jag kan i alla fall erkänna att jag ofta brukar läsa din blogg, because I like it. Om det nu lugnar dig något ;)
Ha en fortsatt trevig kväll!

2007-09-17 @ 19:42:15
URL: http://www.cerese.blogg.se/
Postat av: Blingbling

VS: Aha är du hos Sir Huus. Känner du honom? Jag diggar hans blogg, fett.
Cerese: Jag vet att du tittar in här. Och du är inte jätteanonym. Du ger dig tillkänna lite då och då =) Jag har besökt din blogg också hihi.

2007-09-17 @ 19:48:04
Postat av: Smul

tror nog vi gör det där lite till mans allihop, läser här och där utan att kommentera. Ibland är det just inget man ens kan relatera till, eller tycker något om. Ibland vill man inte tala om vem man är (om man hittar exets blogg kanske) Det är ju liksom något man får ta om man bloggar. Kommentarer är ju mest en bonus, och ibland inte alls. Men jag förstår vad du menar. har man 56 återkommande läsare är det rätt surt när ingen säger hej. Det gör man ju åtminstone i trappuppgången.

2007-09-17 @ 20:07:02
URL: http://smuloravallt.blogspot.com
Postat av: Lojsan

Jag har hängt med i din blogg lääänge men inte lämnat så många spår efter mig. Kommer inte ens ihåg hur jag hittade hit men fastnade hur som helst. 31 år,bor i ARVIDSJAUR och längtar bort ibland och trivs finfint ibland. Tror jag måste bli bättre på att kommentera och inte bara vara en av de anonyma. Visa lite folkvett liksom...syftar på det Smul skriver här ovan :)

2007-09-17 @ 20:45:18
Postat av: vs

Bling:)nope, känner inte honom men gillar hans blogg.
Hej Smul:)

2007-09-17 @ 20:49:14
Postat av: Hanna

Bling: Det här var ju otroligt spännande för dig! jag måste härma!!

2007-09-17 @ 22:00:53
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: huus igen

Vilken trevlig läsning här. Kyssogram på er. Rekord i kommentarer?

2007-09-17 @ 22:29:12
Postat av: Blingbling

Smul: Hej smul, vi har träffats förr, hos Huus:) Välkommen. På min blogg är det ca 10% som ger sig till känna med kommentarer. Det är nog ganska vanligt att det är så. Kul att några till nappade här. Det gör det enklare för mig nu när jag vet lite mer om mina läsare. Hmmm, har jag något X här mån tro?
Lojsan:Hej, har du =) Typ från start. Har du lämnat kommentar nån gång. Jag tycker mig känna igen ditt namn.
Hanna: gör det =)
Huus: Vi närmar oss visst rekord snart =)

2007-09-17 @ 23:01:48
Postat av: Dante

och bling jag läser din blogg från tre olika kontor och hemma och mobiltelefonen så dom dagar jag inte kommenterar så ser det ut som jag är en anonym läsare.
inte pw skydda utan att ge mig koden, me like u!
/D

2007-09-17 @ 23:53:37
Postat av: 08an

lösen är skönt men så länge du inte är trakasserad av galningar tycker jag du ska låta bli!!!

2007-09-18 @ 00:12:28
Postat av: Bling till Dante och 08:an

Det blir inget lösen. Jag har bara fina läsare har jag märkt. Och idag har några till gett sig till känna. Nu känns det mindre oroligt.
Jag kommer att blogga på som tåget framöver.

2007-09-18 @ 00:23:19
Postat av: Anette

Bling - haha, du har helt rätt i din gissning, jag är Shortcuttare :) Kan väl säga på frågan om hur det är att vara singel här; trodde det skulle vara bra enklare än vad det är - hade dock helt glömt att räkna med vackra asiatiska tjejer i ekvationen. Dom är tuff konkurrens. Frågan gav inspiriation, är nog värt ett eget litet inlägg hos mig..

2007-09-18 @ 03:06:41
URL: http://www.olofsdotter.blogspot.com
Postat av: Klusterbitar

Blingbling, vet vad du menar.
Tidigare hade jag koll på till 95% vilka besökarna var men nu...nu har det rusat iväg. Jag VILL skriva om allt, jag KAN skriva om allt men jag känner i magtrakten att det är inte läge för det. Överväger starkt att lösenordsskydda bloggen och självklart, Blingis, ska du få ta del av the cookie! :)

2007-09-18 @ 08:41:06
URL: http://klusterbitar.blogspot.com
Postat av: Blingbling

Anette: Jag ska genast läsa :)
Kluster: Visst känns det jobbigt. Men tack vare detta inlägg har jag fått ett hum om vilka mina läsare är. Nu känns det mindre oroligt att blogga :)

2007-09-18 @ 11:07:27
Postat av: FinaM

Efter er fest har jag tittat in från Therroreses blogg, man kan säga att jag är ny anonym..;-)

2007-09-18 @ 12:51:47
URL: http://finam.blogsome.com
Postat av: Blingbling

Hej FinaM. Nu ska jag ta mig en titt på din blogg. Självklart lämna en kommentar också hahah.

2007-09-18 @ 14:50:49
Postat av: Smul

vad många bra var du fick blingbling. Det fick inte jag när jag gjorde något liknande
för ganska länge sedan.

2007-09-18 @ 20:33:12
URL: http://smuloravallt.blogspot.com
Postat av: Fia

Å jag hittade hit för några veckor sedan när jag kom hem från jobbet genom att klicka på en länk i en annan blogg och sedan på en länk i den bloggen osv i fyra-fem steg tror jag att det var (inget på tv:n den kvällen;-)). Jag fastnade för namnet Blingbling och sedan tyckte jag att du skrev bra så det är kul att läsa. Jag bor i Örebro, är 39 år, jobbar med information och särbo med ett barn och en katt.

2007-09-18 @ 20:58:38
Postat av: Blingbling

Hej Fia. Som du hittat mig har jag hittat många bloggar. Man läser en, som länkar till en annan som länkar till en tredje. Det är hur kul som helst. Har du kanske en egen blogg?

2007-09-19 @ 00:06:04
Postat av: Anna

Hej Bling!
Jag läser ofta, men har nog inte kommenterat tidigare.
:o)

2007-09-19 @ 13:41:45
URL: http://familjenjensen.blogg.se
Postat av: Blinbling till Anna

Jo, du har kommenterat. Jag känner igen familjen jensen =)Kul att du hittat hit. Välkommen, om jag inte sagt det tidigare =)

2007-09-19 @ 14:58:20
Postat av: leopardia

här är ett litet spår. brukar titta in här ibland och hittade dig nog antingen via hanna eller fröet...

2007-09-20 @ 12:57:16
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Fia

Hej igen Blingbling! Nej, jag har ingen egen blogg. Men om jag skaffar en hör jag av mig.

2007-09-20 @ 19:23:05
Postat av: Blingbling

Hej hej Leopardia. Kul, nu kan jag hitta till dig också =)

2007-09-20 @ 21:06:04
Postat av: Anonym

Hej, oxå träffad.. Halkade in på din blogg innan sommarn (sökord=desperat singel). Tycker den är otroligt snygg levande å kreativ men har funderat på om jag verkligen får läsa (eller kommentera), har ju ingen egen. Har nog läst för att den berör mig på nåt sätt trots att jag är en halvgammal trebarnsfarsa i gbg. Mikael

2007-09-23 @ 22:06:15
Postat av: Blinbling till Mikael

Välkommen hit. Haha, så du sökte på desperat singel =) Det har jag förresten själv gjort.
Du är jättevälkommen att både läsa och kommentera.

2007-09-24 @ 19:27:57
Postat av: Mikael

Tack!! Härligt, nu slappnar jag av.. ;) M

2007-09-24 @ 22:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: