Koll

Nämen, nu leker folk viskleken här. Det var år och dar sen den var på tapeten. Har de kanske fattat vilken fantastisk hörsel jag har. Här är folk hemligare än säpo två trapper ner.


Ni förstår, jag har äran att sitta bredvid bolagets mckinseykonsulter. De tuffa grabbarna som banar väg för de stora strategierna. Hur kan de placera nyfikna mig nästgårds med dessa boys i kontorslandskapet? Jag förstår om de viskar. Men kul är det. Fast roligast var ändå för två år sedan. Då satt jag granne med presschefen. Gissa vem som fick alla nyheter först. JO BLINGBLING. På den tiden skötte jag även intranätet parallellt med det där andra. Ja, nog hade man koll då alltid! Det har jag idag också förresten. Sjuk koll.


Alltså ärligt. Jag vet nog mer än VD:n.

Jag glömde. På fredag ska jag luncha med en bloggfriend som också har sjuk koll. Vi ska snart bli kollegor. Kanske tar vi över bolaget en vacker dag, han och jag.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tror dig! Klart du tar över!

2007-09-19 @ 16:26:43
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: nollattan

viskning = en old-school metod på tillbakamarch i motvikt till all e-mailspionering tro????

2007-09-19 @ 16:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: