Jag är kär i en årstid

Idag vänder jag blad i kalendern. Jag välkomnar hösten. Det gör jag med ett citat av Marcus Birro.

" Det blåser ljummen jävla sol i ögonen. Rocken är för varm och kavajen är för kall"

Hösten mina vänner, är årets vackraste ögonblick. Det är nu jag tar omvägar till jobbet. Jag dröjer mig kvar vid Kungsholmens strand. När löven skiftar färg gör jag det också. Idag är jag lycklig. Det är höstens förtjänst. Fast det är klart, humöret kan skifta i takt med löven. Kontrasten mellan inre feeling och yttre intryck spelar mig många spratt. Regnar det imorgon lär jag spy över hösthelvetet.

Men idag är det bara vackert!

Idag kan jag andas.


image446



Kommentarer
Postat av: Bussan

Jo, hösten har sin tjusning, när man väl har accepterat att sommaren är över. Men det är allti´ lika svårt - att acceptera att sommaren är över.
Om det regnar imorgon så kan vi spy ikapp!
Puss i ljumsken...

2007-09-13 @ 10:57:03
Postat av: Lina

ja visst kan man andas. Idag är det vackert när solen skiner och det nästan nyper lite i kinderna

2007-09-13 @ 11:01:48
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: grannen

mmm... härligt... :-)

2007-09-13 @ 11:16:20
Postat av: Hanna

Idag är en perfekt dag för en höstpromenad. Luften är lätt att andas och solen värmer lite.

2007-09-13 @ 11:31:51
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Therrorese

Klart man kan andas när det är fint väder...Alla årstider. Men tänk när det blir mörkt...kallt...regnigt....Sommaren äger!!

2007-09-13 @ 14:21:24
URL: http://therrorese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: