Blue monday

Ja, inte blir det ljusare på mornarna precis. Men att det blir mörkare påkvällarna är mysigt. Då kan Blingbling tända ljus.


Helgen har varit bra. Invigning av nya Magi, baren heter numera OM (och nåt mer som jag glömt), bio med Micke T, dejt på Ljunggrens och fika med grannen. Grannen hade fina nyheter att komma med. Han har fått möjligheten att ställa ut sin konst på galleri i Rom. Jag blir alldeles varm när jag träffar människor som vågar tro på sin dröm och som verkligen ger den en chans. Förverkliga drömmar, det är det livet går ut på. Men först måste man hitta drömmen. Det har min granne gjort.


Och idag är det måndag. Work in mysterious way. Jag har glömt mobilen och fick såklart lightångest över det. Därför passar denna film, som jag hittat hos Kajen, så bra.  Håll till godo.




Kommentarer
Postat av: Hanna

Låt det aldrig bli du! Det där är ångest personifierat!

2007-09-17 @ 12:12:42
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: LillaNisse

Va tragiskt, känner igen mig i vissa situationer i filmen, att man har glömt att handla till exempel.
Är livet så tråkigt?
Kram

2007-09-17 @ 12:25:31
URL: http://lillanisse.blogg.se
Postat av: Blingbling

Livet blir vad man gör det till. Jag lovar att mitt är roligare än detta. Men visst kan man känna igen sig i vissa saker. Man väljer sig. Själv har jag vant mig vid kontorets äckliga kaffe.

2007-09-17 @ 12:52:24
Postat av: Märtha

Jag drömde om dig inatt. Du hade en bil av guld och långt lockigt hår..

2007-09-17 @ 15:37:17
URL: http://biancas.blogg.se
Postat av: crusty

...nästan lika illa är att åka till jobbet med en urladdad mobil..det gjorde jag.. :(

2007-09-17 @ 16:20:36
URL: http://manilla.wordpress.com/
Postat av: Magnus

Våga drömma. Våga blunda och inte ha koll hela tiden. Jag går genom livet med eyes wide shut...

2007-09-17 @ 16:28:42
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Therrorese

Livet är inte så tråkigt. Aldrig i livet!

2007-09-17 @ 22:36:49
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Blingbling

Vet ni vad jag just klämde i mig. En kaviarmacka... Hjääääälp. Men livet e enta så svartvitt trots allt. Jag har det bra här med smulorna i sängen heheh. *Skoja lite nu*

2007-09-17 @ 23:06:31
Postat av: 08an

å, ro hit en kaviarmacka här också....ser inte filmen pga modemuppkoppling men lär inte ha missat något annat än måndagsångest verkar det som...hoppas tisdagen blir bättre :)

2007-09-18 @ 00:11:25
Postat av: Anonym

jag tycker att du ska söka upp terapi om du känner dig redo, inte tidigare...det är en process som är tuff och tidskrävande...jag ska gå våren ut har jag tänkt...har redan separationsångest!!!!

2007-09-18 @ 00:44:10
Postat av: Blingbling

Till min kloke vän: I will och jag måste. Jag tar tag i det när jag besöker Radiumhemmet nästa gång, vilket är snart. Funderar på gruppterapi med andra cancerdrabbade, men vi får se. För det är det jag behöver få prata av mig om. Och jag vill göra det tillsammans med dem som varit med om samma jävliga resa. Det skulle ge mig mest.

2007-09-18 @ 00:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: