Vill du bli känd?

Är det så, att vi alla vill bli kända till vilket pris som helst? Att vi vill snabbspola oss fram i livet för att nå karriär och framgång? Gärna imorgon. Kanske nöjer vi oss med 15 minutes of fame. Eller vad räknas? Jag vet inte om Andy Warhols citat är så värst aktuellt idag. Nä, för idag ska man istället vara känd och berömd för mer än 15 personer, inte i 15 minuter.


Men nu till min fråga; vad är viktigare:


Att vara känd eller känna till?


En snuskigt jobbig fråga så här på måndag förmiddag, jag vet. Jag räknar inte med att ni svarar. Bara att ni tänker till.


Från Blingbling till er alla: Nu ska jag ta mig en dubbel espresso och fundera. För idag är en bra dag för det.



Kommentarer
Postat av: Sara

Japp. Det här har jag tänkt på tidigare.
Nej, jag vill vara anonym och okänd, inte springa på folk hela tiden som känner mig eller känner till mig. Därför var det så skönt att lämna surUme - där sprang man ständigt och jämt på folk och man måste stanna och prata.Tänk hur det då skulle vara att vara känd?!? Fy f-n!
Här kan jag bli glad om jag stöter ihop med folk som jag känner- för det händer inte VARJE dag..
Nulåterjagsomensurotrevligochjävligtosympatiskpersonochsåärdetärnog-denandrahalvanavmig...:)

2007-10-01 @ 10:15:54
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: Ompa-Lompa-Tompa

Att vara känd är inget att sträva efter. Att kunna röra sig fritt och ha möten med människor där ingen av parterna har förutfattade meningar om varandra är bland det mest värdefulla som finns. Det är där saker händer liksom. Mer koffein!

2007-10-01 @ 10:19:57
Postat av: Blinbling

Ni är inne på mitt spår Thompa och Sara. Och möten med parter där ingen har förutfattade meningar eller föreställningar, det är coolt. Vare sig man är känd eller inte. Nä, jag vill inte bli känd, kanske möjligen igenkänd (men då av rätt personer, gärna dem jag valt själv). Och känna till saker och ting, det vill nog alla.
Mer koffein här också. Och titta, nu finns klementiner i fruktkorgen. Eller är det mandariner? Kanske satsumas?

2007-10-01 @ 10:46:24
Postat av: Blingbling till Sara

Välkommen till bloggvärlden =) Om du undrade vem som skrev på din blogg igår (dvs Right Stuff). Så var det jag hihi.

2007-10-01 @ 10:47:40
Postat av: Sara

Right stuff..Arigato för kommentarerna!
Tänk att jag anade att det var du. Jag vet bara en person som kan 100000 gr fler japanska uttryck än mig själv.. :)
Sayonara!

2007-10-01 @ 11:05:47
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: Hanna

Att vara känd bara för att vara känd känns inte som ett mål. Däremot skulle jag ju vilja göra något vansinnigt bra som många skulle kunna ha nytta av.
Däremot är jag mer än gärna stormogulen som vet allt och känner till alla. Men jag får nog arbeta lite för att komma dit.

2007-10-01 @ 11:56:51
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Cosmic Moose

Det tråkiga med en stor del av dagens känsisar är att dem är "speciella" för att de är kända.
Förr var det ju tvärtom, man blev känd för att man var speciell!
Det känns verkligen som om vår tid inte kommer spotta ut några legender som Madonna, Micheal eller Elvis. :/
Usch, säger jag!

2007-10-01 @ 11:59:08
URL: http://rochester.blogg.se
Postat av: Jerk

*gäsp* Godmorgon Bling..jag vill inte vara känd..jag vill vara rik :)

2007-10-01 @ 12:01:23
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Patrik

Jag vill inte vara känd, men jag vill bli ihågkommen (gärna för något bra).

2007-10-01 @ 12:35:02
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Jazzhoppan

jag vill nog känna att jag har lämnat några avtryck på någon eller några när jag en dag lämnar jordelivet. Men jag vill bli ihågkommen som person inte för vad jag har gjort.

2007-10-01 @ 13:45:00
URL: http://jazzhoppan.blogg.se
Postat av: tess

jag vill inte heller vara känd. inte i Paris Hilton bemärkelsen, i alla fall. Isf känd för nåt jag har presterat. Det där är en svår balansgång kanske? Vill inte bli igenkänd vart jag än går, utan gillar också möten med människor där inga förutfattade meningar har hunnits bildas. Äsch, jag vill nog bara prestera nåt bra. Inte vara känd. Punkt.

2007-10-01 @ 17:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: