Rush till Rush

Jag har brotchan på besök. Vi är just hemkomna från en konsert på Globen. Jag har nog aldrig sett så många rockers samlat på ett och samma ställe. Som jag njöt. Skönt att få höra något annat för en gång skull.

Rush är inget band jag annars lyssnar på, men vassa musiker går alltid hem. De vann mitt hjärta. Det var liksom utöver det vanliga.

Vilka lirare! Vilka virituoser. De var lika samspelta som jag och brorsan.


image491

Trumsolot som får Blingen att slinta med kameran.



Kommentarer
Postat av: 08an

härligt! schyssta stövlar. rockers är oftast snälla. njöt av att se metallicafans i kö på väg till stadion i somras. så välstädade och snälla!

2007-10-28 @ 01:33:27
Postat av: Hanna

Trumsolon är mäktigt! Jag längtar tills det är konsertdags för mig!!

2007-10-28 @ 10:09:22
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Magnus

Hmm...visst kan trumsolon vara bra, men jag föredrar ju syntploppande ur en gammal Roland...

2007-10-28 @ 10:14:17
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Ester

Åh, har du sett Rush! Varför var inte jag där?

2007-10-28 @ 11:49:55
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Kajen

Trumsolon är otroligt överskattade. Och då är jag ändå trummis själv. Trummor fungerar bara tillsammans med andra instrument. Ungefär som bas. Men trummor är förstås coolast!

Rush = 32 Zildjiancymbaler. Själv gillar jag arvtagarna Dream Theater bättre. Hälsa brotchan det. ;)

2007-10-29 @ 00:17:09
URL: http://bisonblog.blogs.com/kajen
Postat av: Jonas

Jag var också på Globen. Min tredje konsert med Rush och dessvärre den tråkigaste. Bäst var dom 1977. I alla fall som jag minns det.
Trumsolot i Globen var en av höjdpunkterna. Han är och har alltid varit en av de bästa.
...bilder och filmer från Globen på min blogg. Där finns också bilder från bl a Dream Theater på Hovet.

2007-10-29 @ 08:26:58
URL: http://cjphoto.blogg.se
Postat av: Blinbling

Kajen: Äääh, brotchan skiter i trummorna. Han är gitarrist. Nu vet jag att han gillar Triumph bättre än Rush, men... Vad göra när Rik Emmett inte lirar i bandet längre och dessutom aldrig kommer till Sverige. Det fick bli Rush i present istället =)Men brorsan var nöjd han. En av de bättre presenterna han fått av mig helt enkelt.

Jonas: Klart dom var bäst 77. Men då var jag bara 3 år och för ung för att uppskatta deras musik =D Jag ska kolla in dina bilder och filmer =)

Jag håller med dig om trumsolot. Det var king.

2007-10-29 @ 10:58:24
Postat av: tess

vilken härlig bild!! låter som en härlig kväll!

2007-10-29 @ 11:19:36
Postat av: Huus

Finns dom, lever dom? Vad roligt. Kanske inte min kopp te men Neil Peart är ju en trummislegend. :)

2007-10-30 @ 01:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: