Mina hjältar

Vet inte om ni känner till Allt för byn. En ensemble på 10 män som kämpar för sin vackra hembyggd vid Indalsälven - Hammarstrand. Nåväl, kvällens avsnitt var känslosamt för mig. Och jag fick torka tårar. Nu vet jag hur katastrofalt ett samhälle drabbas när ett företag flyttas bara sådär. I detta fall Aktsam. Gud vad jag hoppas att mina chefer såg detta. Ja, de som faktiskt beslutat att flytta Aktsams verksamhet till storstan. Bara sådär. Det känns så pissigt.

Nu är jag helt övertygad om att dessa grabbar kommer att klara sig trots allt. De visade de nämligen i kvällens avsnitt. Men hur är det med resten av Aktsams anställda i Hammarstrand? Hur ska det gå för dem? Hur känner de när jag ringer för att ta över deras jobb?


image463


Kommentarer
Postat av: Nettan

Även jag ser "Allt för byn"... *hjärtat klappar för norrland*
Visst kom den en liten tår när beskedet om Aktsams nedläggning...
Å jag ville bara ta hand om den där söta-lilla-pojkn´ (han som var uppvuxen hos mormor du vet)

2007-10-03 @ 22:02:33
URL: http://nettans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: