Ragg i blickfång

Nu ni, nu ska jag blogga om mina förförarknep rakt upp och ner. Jag gör det av en anledning, att ni delar med er av era.


Suzie the nurse

När jag är ute och minglar bland människor jag inte känner brukar jag ibland ljuga om min identitet/yrkesroll. Jag blir sjuksyrran Sussie. Det är inte fint att ljuga har jag fått lära mig, men intressant blir man. Därför kan jag inte låta bli. Alla faller för en sjuksyrra, så är det bara.


Vintricket

Det bästa tricket i förförarsvängen. Garanterat liggpotential. Vin lättar på all nervositet. Man blir kåt. Alltså, vintricket betyder inte att du ska supa ner ditt ragg. Det är viktigt att påpeka. Det handlar om att få till den rätta stämningen. Liggastämningen. Funkar kanske ännu bättre med bubbel.


Spantricket

Det känner alla till. Det handlar om ögonkontakt och hur man behåller den. Först små korta ögonkast, sedan bara sug in blicken. Håll kvar. Lite av favorit hos mig. Bygg upp en stämning. Kommunicera med din blick. Det är häftigt.


Attacktricket

Dyk upp snabbt som attan, som ett flygplan på mulen himmel. Överraska. Sjunk sedan långsamt in för landning. Nära, nära. Ta killen i baren tex, sök dig in i lufthavet. Navigera. Le. Prata. Funkar iof inte om du är flygrädd. Flygrädsla kan botas enkelt med en drink. Bäst resultat får du om du även bjuder objektet på en. Här har jag ett roligt minne från en bar i Oslo. En vacker dag ska jag blogga om det.


Nätdejtingtricket

Här är du en snöflinga bland miljontals andra. Akta dig för att smälta in i massan. Spana in andras presentationer och gör ditt bästa för att urskilja dig. Blir den där speciella flingan som alla vill klicka in sig på. Bli en fling helt enkelt. Här måste du vara aktiv själv. Du kan inte bara sitta och vänta på att bli hittat. Det är faktiskt du som ska leta. Då får du träffa den du vill träffa. Viktigt här, vilket många inte tror, är att en bild inte säger mer en tusen ord. Visst, bild är viktigt, men hur du väljer att kommunicera är viktigare. Visa vem du är på ett fyndigt sätt. Blanda humor, sensualism, smartness och värme. Lyckas du med det får du dejta vem du vill.


Bloggraggningstricket

Jag har inte lyckats så bra här, men har i alla fall några råd. Läs igenom hela bloggen innan du ger dig in på att kommentera. På så sett lär du känna bloggaren. Tyvärr finns det inte så många singelmän i min ålder som bloggar, men tjejer finns det gått om. Om jag vore kille skulle jag helt klart ägna min tid åt att läsa singeltjejbloggar. Det finns ju tusentals av dem. Surfa in på bloggportalen.se och navigera dig fram till den blogg du attraheras av. Där kan du tex söka på ålder, geografi, bloggämnen etc.

Lycka till!



Kommentarer
Postat av: Pierre

bling...du glömde en viiiktig kategori.

2007-11-01 @ 13:02:32
Postat av: Blingbling till Pierre

Fasen, jag glömde ragga på ICA =D Sorry. Den platsar såklar också på listan. Visst var det ICA? Det funkar nog att ragga på de flesta varubutiker. Man kan lätt urskilja singlarna genom att spana in deras varukorgar hahahah.

2007-11-01 @ 13:04:51
Postat av: Magnus

Jag tar Ful, jävla bil och burnar upp och ner för Järnvägsgatan i Torsby. Har inte gått så bra hittills...
Allvarligt så är jag verkligen kass på att ragga, jag är alldeles för blyg. Får nog plugga vintricket, mitt problem är alltid att det blivit för mycket dricka och för lite flicka...

2007-11-01 @ 14:25:10
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Märtha

Haha det är därför jag vill bli sjuksyrra:)

2007-11-01 @ 16:44:55
Postat av: rigg

Hmmm... Jag är sjuk"syrra", fast manlig sådan. Egentligen. Nu utbildar jag syrror... Men attans oxå, höll nästan på att glömma det. Är ju inte singel, men tack för tipsen
;)

2007-11-01 @ 21:14:51
URL: http://ipren.blogspot.com
Postat av: 08an

vad är det med sjuksyrror?! varför anses de vara så heta?! mysterium....säger man att man är läkare flyr folk oftast!

supertips bling, ska klippa ut o spara!

2007-11-01 @ 22:18:52
Postat av: rosenblom

Hm... Det gamla bloggraggningstricket... Ska fungera förvånande väl enligt initierade källor...

2007-11-02 @ 13:01:00
URL: http://rosenblom.blogg.se
Postat av: m

attacktricket är nog det som är mest likt mitt "trick" - nämligen att gå fram till killen på festen som ser lite ensam ut. börja prata med honom, bjud på dig själv, skämta, lätta upp stämningen, försök hitta gemensamma saker...ibland kan man till och med dra nån fjantig raggningsreplik med glimten i ögat, om han verkar vara med på noterna. humor kommer man långt med!

2007-11-03 @ 13:57:11
URL: http://cloudatlas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: