Pepp och prepp

Jag tror jag har hittat en bra kille. Vi ska ses på tisdag. Han verkar inte ljuga. Inte heller verkar han vara ute efter sex. Nu är det bara mig jag oroar mig för. För tänk om det är så att jag hellre vill ha sex än kärlek eller att jag helt enkelt inte kan utrycka vad jag känner. Ni vet ju hur usel jag är på den fronten. Sämst är jag nog på att göra slut.

Jag vill ha kärlek och känslor och utöver det kryddan sex. Inte sex utan känslor och kärlek. Jag vill så mycket, men sedan bara krackelerar det.

Nåvläl, dejten på tisdag. Jag ligger här och funderar på hur den ska bli. Vanligvis är en dejt med Blingbling som följande:

En bra dejt:

Vi ses över ett glas vin. Det osar nervositet, men båda anstränger sig så till det yttersta. Det blir en slags tävling. Inte vem som är bäst och coolast kanske, men helt klart försöker vi imponera på varandra. Under kvällens gång bleknar denna tävling. Vi lär känna varandra, vi vågar visa svagheter, vi river murar. Det blir skratt och allvar och kanske en kyss. Vi fryser tiden. Vi är vi, vi är vinnare och vi trivs.

Eller


En dålig dejt:

Blingbling tänker: hjälp han är helt störd. Inte min typ. Blingbling ler och vågar inte säga vad som just tänkts. Hon håller masken. Killen kan inte läsa signaler utan pratar oavbrutet  om sig själv. Han är skränig, visar ingen hänsyn, eller så är han en jävligt bitter martyr. Han ska bestämma allt, kväver mig eller skrämmer mig. Tjatar om sex och försöker placera kyssar. Blingbling är den stora förloraren. Den med L:et i pannan.


Kommentarer
Postat av: Tom

Även en kille kan råka ut för kategori 2. Jag vet hur det känns. ;)

2007-11-18 @ 19:24:38
URL: http://typpapper.blogg.se
Postat av: Hanna

Usch och fy för dåliga dejter. Önskar att man bara kunde avbryta dem lite mer lättvindigt! Jag hoppas att du får en bra dejt på tisdag istället.

2007-11-18 @ 19:24:58
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Blingbling

Tom: Självklart. Jag tror dig =)

Hanna: Tackar. Jag har stora hopp vad gäller tisdagsdejten haha. Brukar du dejta förresten? Typ internetdejta :)

2007-11-18 @ 19:47:16
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Therrorese

Var hittar du alla dejterna, Bling? Jag hittar ingenting nånstans :(

2007-11-18 @ 20:07:20
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Bussan

Jag håller med dig om ovanstående. Har inte haft så många bra dejter som du har haft, tror jag. Är efter indirekt tips från dig med på Match.com men tycker att det går trögt, men att det verkar seriöst.
Har snart ingen förmåga att fastna för varken profiler på nätdejtingsajten eller för en kille vid möte IRL, pust det är jobbigt! Känner mig luttrad.

Hoppas på en dejt kategori 1 för din del på tisdag!!

Kram från Tina
Ständig ordförande i FUSS
(flickor utan stadigt sällskap)
Sektion Västra Götaland

=)

2007-11-18 @ 20:53:26
Postat av: paus

Lycka till på tisdag! Jag håller tummarna för en toppendejt! Kraaam

2007-11-18 @ 21:48:11
URL: http://paus.webblogg.se
Postat av: Annarki

åh, spännande! good luck!! =)

2007-11-18 @ 23:05:49
URL: http://annad.blogg.se
Postat av: tess

jag är imponerad av ditt dejtande, bling! önskar dig förstås en lyckoträff på tisdag! heja!

2007-11-18 @ 23:14:25
Postat av: Patrik

Det kan ju faktiskt vara den rätta... Hur som helst så hoppas jag att han inser vilken tur han har haft.

2007-11-19 @ 02:13:11
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Blingbling

Therror: Jag hittar dem på Spray Date och Match.
Bussan: Hahahah, då är jag Ständig ordförande i FUSS här i Stockholm =)
Paus: Tackar, tackar. Och vet du, jag har en dejt idag också. Nu går det undan. Shiiiit.
Tess: Ja, man skulle nästan kunna tro att jag är desperat, jisses.
Patrik: Undra om det finns någon som är den rätta? Åh, jag blir galen. Det måste finnas.

2007-11-19 @ 10:45:14
Postat av: Beyonce

Hoppas det blir en bra dejt på tisdag!

2007-11-19 @ 11:25:16
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Fröet

dejta är kul;) men som sagt...dåliga dejter är inte kasst. Hur gör man för att fly? Låtsas få akut kräksjuka?

2007-11-19 @ 11:44:00
Postat av: Anso

Funderar just på att gå med på en "betalsajt" . Har tidigare bara hängt på Spray, där det ju bara dräller av rötägg (dvs antingen upptagna el oseriösa killar). Vilken är bäst, Match el mötesplatsen, om man får fråga "experten"? :)

2007-11-19 @ 18:23:14
Postat av: Blingbling

Fröet: Ja, hur gör man. Man år helt enkelt se till att ha ett gäng nödlögner på lager :)

Anso: Lägg upp dig på båda vet jag. Jag kan tycka att match är onödigt dyrt, men värt att prova.

2007-11-19 @ 20:19:32
URL: http://blingbling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: