Vi backar tiden ett år

För lite drygt ett år sedan avslutades min cancerbehandling. Jag var väldigt matt och fick vila ut i min kompis femma. Minns att jag solade på balkongen, lyssnade på ljudböcker & sov mig igenom dagarna. Jag var för svag för att gå ut. Våren gick till spillo, våren som gud glömde. Men vad betyder det när jag  i efterhand vunnit mitt liv tillbaka. 

Maj var en fin månad det där helvetesåret 2006. Trots detta solsken hade jag det kämpigt. Jag skulle hitta tilbaka till livet. Det kändes svårt. Cancerbehandligen var över, men jag var långt ifrån själsligt fixad.

Ensamheten var tuff. Det minns jag. Jag fick klara mig själv, vilket jag också gjorde. Inget jag önskar någon annan att genomlida. Men ibland blir det så. Speciellt när man har sin familj väldigt långt bort.

Se till att någon alltid håller dig i handen när det blåser motvind.



image236

Tack doctors för att ni fanns där för mig våren 2006.

Ni höll min hand vid första cellgiftsbehandlingen, första strålbehandlingen, röntgen, operationer och när jag skulle sövas. För att inte glömma uppvak. Jag ska aldrig glömma det.


Kommentarer
Postat av: nollåttan

du är tuff bling! att du har kommit tillbaka så snabbt, och verkar leva loppan!!

2007-05-07 @ 03:12:46
Postat av: Pumla C

Du kanske inte hade så många familjemedlemmar att hålla i handen, men en hel del vänner och det är faktiskt inte så tokigt!!

2007-05-07 @ 08:49:35
Postat av: Märtha

Du får ha en finare Maj månad detta år!! Det är du värd. Du verkar som en tuff tjej:)

2007-05-07 @ 08:54:03
Postat av: Veronika

Har själv gått igenom diverse cellgiftbehadlingar och efter allt är över så har i alla fall jag lärt mig en del saker....... vänner är dom som finns kvar när det är som tuffast ..... man lever bara en gång se till att LEVA ..... inte hänga upp sig på småsaker..... och mitt motto "allt löser sig"
Kram på dig tjejen .....

2007-05-07 @ 08:54:04
URL: http://norrlandsnymf.blogg.se
Postat av: Blingbling

Oj, bara ni nu inte tror att min familj inte brydde sig. De gjorde de. Mamma bodde hos mig i hela en vecka den våren. Brorsan kom också ner. De ringde också varje dag. Det var tuffare för dem än för mig.

Det jag menar var att jag var väldigt ensam när jag gjorde denna resa. Ingen som följde mig till de jobbiga sjukhusbesöken och så. Ingen som var med och höll mig i handen när jag fick mina besked eller skulle göra mina tester eller få min behandling.

Fast vännerna var toppen på sitt sätt. De erbjöd sina lägenheter och jag fick bo hos dem. Det kändes bra.

Och Veronika. Jag ska försöka se framåt. Småsaker är det sista jag hänger upp mig på =)jag lovar.

2007-05-07 @ 09:13:09
Postat av: beatrice

Njut riktigt ordentligt av denna våren! Och alla framtida vårar.

2007-05-07 @ 14:25:45
URL: http://beatrice.blogg.se
Postat av: Magnus

Inspirerande att du i denna jävulska behandling ändå kan se de ljusglimtar som fanns i form av personalen. Det är stort tycker jag.

2007-05-07 @ 16:54:27
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Ester

Efter att ha läst ditt inlägg tappade jag liksom bort alla bra ord. Är blank i ögonen här.
Lilla Bling...

2007-05-07 @ 18:55:59
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Therrorese

Jag känner igen mig i ensamheten. Jag har inget i närheten av så hemskt som cancer. Men ont som fan gör det i hjärta och hjärna ändå...Jag missar ytterligare en chans och mitt liv fortsätter på paus....Vet inte om jag fixar det.

2007-05-08 @ 11:20:49
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: K

Du ska veta en sak bling! Att jag beundrar verklingen dig för att du är en så stark person! Kram

2007-05-09 @ 16:13:56
URL: http://idinfantasi.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Men nej jag beklagar verkligen. Det är väl alla människors värsta mardröm? Jag är glad att du överlevde den helvetes sjukdomen. Ta hand om dig! kram

2007-05-09 @ 20:25:42
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Jazzhoppan

Har precis upptäckt din sida...
Du verkar vara en otroligt skön tjej och du skriver väldigt bra. När jag läser dina inlägg, som den här så svider det i hjärtat. Hoppas att du ser en väg ut! Kram

2007-08-24 @ 15:46:30
URL: http://jazzhoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: