Slarver

Jag har läst, kan va i en blaska, att barn med sjukt strukturerade föräldrar löper större risk att födas autistiska. Kan det stämma? Nollåttan, vet du? Vad händer då med barn som föds av det motsatta? Alltså av föräldrar som är ostrukturerade och på gränsen till kaotiska.


Mina föräldrar är medelmåttor. Varken det ena eller det andra. Det är jag med. Men jag lutar nog mer mot att vara en slarver. En slags svennebananbaglady. Men det lutar ibland åt det lightautistiska. Kommer på mig själv med att jag pratar för mig själv. Me, my self and I ni vet. Händer i diverse miljöer, i tunnelbana, på jobb, hemma, borta m.m. Tack o lov tror nog resten av pöbeln att jag pratar i mobil.


Jag är också väldigt disträ, något jag alltid får höra (speciellt av vänner och min mamma). Jag glömmer saker. Men kommer ofta ihåg att jag glömmer dem. Alltid försent såklart. Senast det hände var förra veckan. Rätt gissat, min handväska med plånbok och mobil och allt. Detta i en provhytt på JC. Ja, jävlar. Mamma var såklart med. Då fick hon ytterligare ett bevis på min slarvigness. Shit.


Jag har en känsla av att jag inte skall spinna vidare här. Nån som läser kanske har känningar inom psykiatrin. Eller någon kan ju tjalla till chefen eller nåt. Han tror ju att jag är jordens mest strukturerade människa. Låt honom fortsätta tro det.


Det blir bäst så.


Här har vi förresten en äkta baglady. Jag om 40 år kanske?

image280


Kommentarer
Postat av: Hotness

menar du autistiska?

2007-05-30 @ 09:51:22
URL: http://hotness.wordpress.com
Postat av: Blingbling till Hotness

Hahahha =) Ja. Kanske ska ändra det i inlägget så att folk fattar vad jag menar. Tack =D Jag har en släng av dyslexi också =D

2007-05-30 @ 09:59:58
Postat av: Therrorese

Vet du Blingis, jag pratar oxå för mig själv...En gång kom min mamma på mig med att hänga tvätt och prata med mig själv...på engelska...kanske övade jag mig..??

2007-05-30 @ 10:41:56
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Fröet

låter som jag i ett nötskal..det där med strukturen. Prata för mig själv gör jag inte...ännu....men det kommer väl med åldern;)

2007-05-30 @ 12:15:56
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Hotness

Och jag har en släng av den mycket otrevliga ordmärkarsyndromet...sorry

2007-05-30 @ 14:04:08
URL: http://hotness.wordpress.com
Postat av: Hanna

Jag tror att det är mycket varannan generation i sånt där. Om föräldrarna är slarviga vill barnen försöka skapa ordning och därför blir deras barn slarviga. I alla fall har jag sett såna tendenser när det gäller spara och slösa. Om man levt med sparandet vill man själv få slösa och då blir ens barn lite mer sparsamma för att de ser konsekvenserna av slösandet. Nå, min teori.

2007-05-30 @ 18:53:47
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Beyonce

Hoppas att du hittade handväskan!
Lite lätt förvirring och glömska kan vara charmigt, bara det inte går till överdrift.Har hört att "lagom" ska vara bäst...

2007-05-30 @ 21:00:32
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: nollåttan

sorry, missade detta inlägg totalt. har inte läst om kopplingen strukturerade föräldrar & autistiska barn, däremot får äldre pappor oftare autistiska barn. du verkar ju fullkomligt normal. inget att oroa sig för här inte!

2007-06-03 @ 00:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: