Men singlar är ni lyckliga nu 2007

Bara känner att jag måste spinna vidare på Fröets singeltema. Det ligger mig ju så kallt om hjärtat. Men också så varmt. En slags hatkärlek.


Som singel i Stockholm går man ut alltför ofta. Klär upp sig i snygga märkskläder med en enda förhoppning, att få ta av sig dem igen. Som när Salo sliter av sig skjortan. Vi blottar oss. Är det inte intressant hur vi singlar fungerar och agerar?


Många är avis på oss för att vi knullar runt och har oss. Men ursäkta. Sexa runt för sexets skull, ibland i hämnd på x:en, är aldrig kul. Sex som sex (utan kärlek) nöter. Är vi skadade hela bunten? Vem har inte oroats över våra kroppars språk och blickar signalerandes desperation. Men vi är inga mongomänniskor som beter oss som djur efter en runda snapsar. Vi är människor i jakt efter andra människor. Efter kärlek. Men oftast får vi nöja oss med sexet.


Jag kan inte ta detta ett steg längre fast jag vill. Gud, jag skulle kunna skriva en hel bok. Tror jag ska göra det faktiskt. Detta blir ju bara konstigt svammel. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt.



E jag singelstörd?


image247


Kommentarer
Postat av: Klusterbitar

Här är jag!

Hm. Om vissa människor blir avis på en singel som knullar runt, då kanske deras förhållande inte är så...bra.

Kram!

2007-05-13 @ 14:06:01
URL: http://klusterbitar.blogspot.com
Postat av: Dante

Bling jag hajar var du talar om. Jag vart grymt hängig efter ett x och härjade runt i hela 5 år. Kom över tresiffrigt när det kom till partners. Visst hade jag skitkul i mångt och mycke men var nog rätt trasig också.
En dag bara kändes det som allt var klart och jag hade kommit över och var redo och gå vidare och så då slutade jag med sprit, droger och tjejer och häll upp i ett gäng månader och hepp så en dag så träfade jag mitt X ie nuvarande sambo.
Många rynkar på näsan över hur jag levde, men personligen så tyckte jag det var ärligare att härja på krogen än att kliva in i en ny relation bara för sakens skull och för att vara räddsla för att vara singel.
Så fortsätt du bling och ha is imagen och vänta på den där riktiga drömprinsen, och fram tills dess så är det noll fel med att ha lite kul!
Kram på dig
/D

2007-05-13 @ 14:06:52
Postat av: Magnus

Det där låter inget kul, men å andra sidan är det heller inget kul att inte ens få sex för sexets skull.

2007-05-13 @ 15:46:49
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: nollåttan

jag har knappt börjat härja runt och jag vet inte om jag vill det....känns som en tornado där ute, läskigt liksom. men skoj också?!

2007-05-13 @ 17:48:19
Postat av: Therrorese

Du satt ehuvet på spiken Bling. Jag är oxå lite schizad vad gäller min singelstatus. Ibland är jag sjukt glad att jag får göra precis som jag vill och sexa mig med vem jag vill. Ibland känner jag mig helt trasig och ensammast i världen....

2007-05-13 @ 19:27:25
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Lari

njae.. jag vet att det är nåt annat som spökar med Pierre... men jag får inte tag i honom...

2007-05-13 @ 21:23:46
URL: http://webkocken.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag vet inte, men jag tror att JAG är singelstörd eftersom jag är så bevkämt tillbakalutad i mitt singelskap. Och då menar jag utan att härja runt. Det är väl sjukt om något...

2007-05-13 @ 21:26:14
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Kang

Om man slapp typ Gud och farmor (hm... kanske samma sak..?) så kunde man kanske gå på mer känsla. Så länge man inte sårar andra tycker jag att man får göra som man vill. Varför är sex så moraliserat för?

2007-05-13 @ 22:11:53
URL: http://helamig.blogspot.com
Postat av: Märtha

Ibland tar jag med mig killar hem för att sova sked. Det är nästan bättre och ger mer än kasst fyllesex. Närhet det saknar jag ibland.

2007-05-14 @ 10:05:41
Postat av: Anonym

Ibland tar jag med mig killar hem för att sova sked. Det är nästan bättre och ger mer än kasst fyllesex. Närhet, det saknar jag ibland.

2007-05-14 @ 10:06:10
Postat av: I know yo8u

"Vi blottar oss. Är det inte intressant hur vi singlar fungerar och agerar?"

Det är väl det "singlar på stan" inte gör, blottar sig. Livrädda för att visa känslor och tänk att säga att man tycker om någon, eller ännu värre älskar någon...??

Jag tror att många singlar är livrädda att släppa in någon för nära, tänk att visa sina känslor, och först då kan en relation kan påbörjas...

Det är väl inget att vara avundsjuk på ??

2007-05-14 @ 11:00:44
Postat av: Blingbling till Märtha

Sovaskedkillar är dom bästa. Gud vad jag skulle behöva en sån nu. Var fan finns dom?

2007-05-14 @ 12:34:23
Postat av: Blingbling till I know yo8u

Singlar är livrädda men också törstande. Vi söker kärlek. Vissa släpper in den andra inte. Och vissa, som jag har toksvårt att bli kär. Men hittar jag någon som mitt hjärta bankar för plockar jag ut det och ger det till honom. Jävligt dumt, jag vet. Men så gör jag. Det är inget att vara avundsjuk på? Det kostar, men är värt det om min kärlek vet hur mitt hjärta ska hanteras.

2007-05-14 @ 12:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: