Internetdejtingens olidliga lätthet

Det här med internetdejting alltså. Jag förstår inte. Jag borde inte hålla på med detta. Idag avbokade jag en dejt av den enkla anledningen att jag faktisk hade en igår. Det går ju inte att ha flera i veckan. Jag blir koko ifall att. Vet ni vad killen kontrar med? Han klämmer fram att: "Jaha! Det var ju lika bra det eftersom jag ju ändå inte hade några förväntningar".

 

Jag ba: VA!? Varför i hela friden dejtar man då? Okej, lite förstår jag honom. För är förväntningarna tokhöga kan man bli ruggigt besviken. Men hallå! Lite måste det ju finnas. Jag trodde de flesta som nätdejtade hade en önskan om att hitta någon alldeles speciellt. Att man inför varje dejt åtminstone hade några få fjärilar i magen. Men nähärå, denna kille var lika kall som flytande helium.

 

Jag hade faktiskt tänkt föreslå en dejt lite senare denna vecka (eller kanske nästa), men när han svarade så bara dog min dejtlust.

 

Gud vad ytligt det har blivit där ute i cyber. Jag känner dessutom att jag själv börjar dras med. Tur i alla fall att jag i sista sekund lyckades gallra bort denna hala snubbe.

 

Om jag gett upp?! Nix då. Bara för ett litet, litet tag.

 


Kommentarer
Postat av: crusty

..tror han kontrade med det där för att han egentligen vart besviken.. :)

2007-05-28 @ 19:18:00
URL: http://manilla.wordpress.com/
Postat av: Ester

Det tror jag med...

2007-05-28 @ 19:29:11
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Helt plötsligt slog det mig att det kanske är jag som är svinet. Den ytliga nätdejtsslampan. Nääää men gud. Är det så? Nu blir jag ledsen och måste nog tänka över ett och annat. Jag borde nog inte va på nätet och flörta.

2007-05-28 @ 19:38:52
Postat av: nollåttan

har spanat på utbudet via kompisarnas sidor, de verkar lite brutalt emellanåt....men ge dig inte, har hört fantastiska berättelser om hur bra det kan gå!!

2007-05-28 @ 19:53:31
Postat av: Fröet

Jag tror med han var besviken.
Tur att du har uppdaterat. Jag vill inte förlora fler favoritbloggar. Man blir ju orolig på en gång nuförtiden.

2007-05-28 @ 20:57:22
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Hanna

Det kändes som en kommentar från någon som vill dölja sin besvikelse, som sagt. Det är bara att fortsätta hoppas på mänskligheten, och kvinnskligheten för den delen. Annars blir de helt enkelt inget!

2007-05-28 @ 22:14:13
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Ester

Nej, men du är inget svin Bling! Det var inte så jag menade. Men folk blir väl avtrubbade av alla möten med människor. Man orkar väl inte vara öppen mot alla helt enkelt. Kämpa på du. Fast jag tror du träffar någon i Konsum-kön istället. :-)

2007-05-28 @ 22:39:56
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Sus

Nätdejting är väl helt ok?!
Så länge man är singel och fullt upp i livet så är det ett mycket bra kompliment.. faktiskt bättre än krogragg tycker jag.
Och tänk.. jag träffade min darling via nätet :=)
Och än så länge funkar det bra! Väldigt bra!
Men, så klart ska man kyssa många grodor innan man hittar prinsen. Så även nätgrodor.
Men han tycker jag går in under kategorin träskpadda.
Sus

2007-05-28 @ 22:49:35
URL: http://davidsonsus.blogspot.com
Postat av: Klusterbitar

En hal människa är ju inget att ha. Håller med tidigare inlägg, han blev nog säkert lite besviken.

2007-05-28 @ 23:06:01
URL: http://klusterbitar.blogspot.com
Postat av: Blingling till Sus

Håller med dig Sus. Det är mycker bättre än krograggen.

2007-05-29 @ 00:49:29
Postat av: Blingbling

Nu har jag det. Efter att ha ältat lite med kollegan kom vi fram till att killen nog hade lite väl dålig självkänsla. Han får jobba lite på sitt självförtroende helt enkelt. Då kanske han attraherar mig.

2007-05-29 @ 11:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: