Hrmph

Måndag idag. Suck. Och jag har bara fula kläder. Känner mig helt off (som att gå till Debaser i kostym typ). Men det är ju så sabla kallt och man får klä sig därefter. Isvindar och typ 4 plusgrader. Så svenskt. Jag längtar efter högre dygnstemperaturer och riktig sol. Inte brun utan sol.


På fikat idag pratar vi Eurovisionsschlagerfestivalen. Jag har såklart tittat. Jag hatar den och älskar den. Ett svennejippo i allas vardagsrum. Chips o läsk o godis och mellanmjölksmänniskor. Fast i vår soffa var det mest kanadensare. Och vi var gourméer inte svullos av onyttigheter. Lovar. Vi avnjöt delikatesser.


Sverige vann inte många röster, så mycket registrerade jag. Arken gick inte heller fram i rutan. Det såg så futtigt ut. Men jag gillar The Ark på andra arenor. Det ska gudarna veta.


Min uppmärksamhet på schlagern svävade i väg när Canadickerna började sms sina svenska chicks. Det var högläsning i vardagsrummet. Sjukast av allt var ändå att de skrev varandras sms. Bytte telefoner ni vet. Jag var fett road. Gör killar så? En hemlis är att vi tjejer gör det. Författar åt varandra alltså. Men killar. What!


Oj, nu kommer chefen här. Måste jobba. Eller låtsas åtminstone. Ajöss.



Kommentarer
Postat av: Crusty from Manilla

Den där schlagerfestivalen kommer jag bojkotta nästa år (tror jag sa samma sak förra året oxå), men denna gången måste jag sätta ner foten. Det bliiiiiiiir inget mer för min del.

Att så mkt rent dålig musik kan spelas vid samma tillfälle är för mig helt obegripligt! nej, vi får skicka basshunter på steorider nästa gång, då kommer vi fanimej vinna..

Nej, jag är inte arg eller bitter.

2007-05-14 @ 10:00:30
URL: http://manilla.wordpress.com/
Postat av: nollåttan

hahaha, kul killar!! i like canadians!

jag röstar också på en uptempo boten anna som nästa års bidrag, framförd av en lesbisk hund.

2007-05-14 @ 11:48:47
Postat av: märtha

Djävla skitschlager. Jag är inte heller bitter..:)

2007-05-14 @ 12:22:15
Postat av: pierre

killar gör så....

2007-05-14 @ 14:39:18
URL: http://dapierre.blogg.se
Postat av: Ester

Första gången jag var på Debaser hade jag vita jeans, högklackat och en grön urringad t-shirt. Jag lös upp stället mer än strålkastarna kan jag säga. :-)
Det här var sista gången jag såg schlagern! :-(

2007-05-14 @ 14:42:51
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag gillar The Ark, men Ola lät nervös. Hans röst bar inte riktigt och till slut började han skrika fram orden. Jag var lite besviken...

2007-05-14 @ 17:42:29
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Fröet

jag tyckte det var kass schlager i lödags. Ingen stämning heller, dvs inga ostkrokar och ingen cola. Bara nybakt bröd och getost;) är jag vuxen nu?

2007-05-14 @ 21:31:53
URL: http://litenfro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: