Norrlands söta sorkar suger

Titta… Oh, fy f-n. 300 pers har fått sorkpest i Norrland. Jag hade garanterat drabbats om jag åkt hem. Jag och min vanliga otur. Njurarna hade fått sitt och sedan... kaputt.

Charlott, minns du råttorna vi såg på Södermalmstorg i fredags? Mutanter stora som griskultingar. Äckligt. Flera stycken dessutom. Men råttorna här i Stockholm bär inte på samma virus som norrlands söta sorkar, phuu. Jag är safe här. Hoppas jag.

Det är förresten måndag idag och lugnet själv råder i kontorslandskapet. Det måste vara första gången på länge. Jag passar på att njuta, lyssna på musik och surfa runt. Hoho, jag behöver en dubbel espresso här borta. Inget kaffe som smakar sork, tack.



Kommentarer
Postat av: Lazy Girl

uuuuuh..sork-pest...??!!! har aldrig hort talas om det...later inte sa glamorost precis...!!!

2007-01-22 @ 13:16:31
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: Blingbling

Yes. Det finns och existerar. Sorkpest eller sorkfeber orsakas av ett virus som sprids via skogssorkar. Det yttrar sig med feber och allmän sjukdomskänsla. Ofta får man också ont i ryggen och magen också. Eftersom särskilt njurarna kan råka illa ut av viruset kan det ibland bli aktuellt med dialys under en period. Man kan känna sig väldigt trött en lång tid efter infektionen, men det är som värst i 1-2 veckor.

2007-01-22 @ 13:56:36
Postat av: Blingbling

Jaha, nu har pesten nått vännerna också. Fick skvaller från mamma att F har insjuknat och hamnat på sjukhus. Jävla sorkar. Ni är söta men livsfarliga. Jag säger bara en sak, detta är pest!

2007-01-28 @ 18:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: