När tårar faller vid fel tidpunkt och plats

I fredags gjorde jag något pinsamt. Ni kanske inte tyckte det, men för mig var det mindre skoj och i efterhand riktigt jobbigt. Vad hände? Jo, krokodiltårar föll bland folk jag inte känner. Och detta på Lemonbar av alla ställen. En bar jag gillar att gå till. Visst är det skönt med tårar, men inte offentligt och absolut inte där.


Jag har känt mig ruggigt skör på sista tiden och kan inte hjälpa det. Har sjukt nära till tårar helt enkelt. Detta förstärks såklart efter några glas bubbel. Mitt bästa råd till er som befinner er i närheten är därför; Ge mig en näsduk och få mig att tänka på något annat. Det är jätterart att ni frågar hur jag mår, men nu när jag är extra svag är det kanske säkrast att spara det tills vi befinner oss på hemmaplan. Då slipper ni det offentliga snörvlandet och jag slipper skämmas så här i efterhand. Förhoppningsvis, men det är inte säkert. Hoppas ni inte störts av denna incident lika mycket som jag.



Kommentarer
Postat av: Pierre

crying is beautiful...sa någon till mig när mina tårar föll för några månader sen....å tro mig...jag brukar vara ganska bra på att dölja och skärma av....men ibland så går det inte...gråt, skratta...det spelar lixom ingen roll...känslor är känslor.....så jag tänker inte fråga hur du mår utan bara helt enkelt ge dig en nässduk eller dylikt å tala om att det är okej.....
Det där med solariet ja, va fan...jag tok torkade efter med diverse medel..haha, no harm done okej?

2007-01-29 @ 18:40:37
URL: http://dapierre.blogg.se
Postat av: Blingbling

Tack. Jag vet.., att gråta är både vackert och befriade. Jag är otroligt glad över att jag kan och vet hur man gör. Det är min ventil.

2007-01-29 @ 19:04:48
Postat av: Pierre

brraaa....så ska det låta...jag har dock en tendens att samla på mig dessa tårar tills det inte går längre...

2007-01-29 @ 19:15:27
URL: http://dapierre.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack så mycket. ^_^ Skulle vilja svara på japanska, men orkar inte ringa mina japanska släktingar för att få veta hur det stavas. Moaha.

Och ett tips... Drick inte när du är ledsen. Det förstärker ju bara känslor man redan har. Men det visste du säkert redan. ;)

2007-01-29 @ 19:36:58
Postat av: Blingbling

Tack så mycket = Domo arigato gosai mashita ^^) Fast det visste du nog redan. Det sistnämnda har du helt rätt i. Jag ska gråta klart innan jag tar nästa barrunda. Lovar.

2007-01-29 @ 19:42:11
Postat av: Blingbling

Pierre, jag är som du. jag samlar på mig tills jag svämmar över eller nästan sprängs. sedan bara kommer det. befrielsen - dvs tårarna. tack o lov. och jag gråter som lille skutt. det hjälper, yeehaa.

2007-01-29 @ 19:52:45
Postat av: Pierre

hehe..låter faktist lite gulligt...själv är jag helt tyst....ett flertal gånger har någon bara vänt sig om i min närhet å blivit shockad över att det rinner så mkt tårar....not a sound..only big tears...

2007-01-29 @ 21:33:50
URL: http://dapierre.blogg.se
Postat av: Lazy Girl

men sötnos, lite jobbigt kanske men ingen större skada skedd (gud hur stavas det..???) kan hända oss alla, vem bryr sig vad folk tänker...men jag bryr mig om varför du är ledsen dock, det får du inte vara tycker jag...

förresten är du verkligen jätte-söt...du ser riktigt norrlands-gullig ut i den där mössan!

2007-01-29 @ 23:05:09
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: Pierre

så du vet inte vilken låt alltså...well....http://tv4.se/klipp/73153.html klicka sen på kolla på klippet...

2007-01-29 @ 23:16:15
URL: http://dapierre.blogg.se
Postat av: Blingbling

Lazy Girl, du har syberspaces största hjärta. Min ängel. Du får mig på glatt humör igen. Jag är ledsen av många små anledningar. Saker jag inte tagit tag i. Tillslut svämmar det helt enkelt över.

2007-01-29 @ 23:17:49
Postat av: Pierre

ja markus gör den jävligt bra...

2007-01-29 @ 23:24:24
URL: http://dapierre.blogg.se
Postat av: Blingbling

Marcus e grym!

Sovgott mina bloggvänner. Om 20 min nalkas en ny dag. Om några timmar ska jag trängas i tunnelbanan igen.

2007-01-29 @ 23:41:02
Postat av: GirlyM

Men lilla vän! För vår skull behöver du självklart inte skämmas för att tårarna trillar - men jag förstår om det känns jobbigt, för dig. Nästa gång väntar vi med sånt snack tills vi är på säker mark - för din skull. Var sak har sin tid! Kram på dig vännen.

2007-02-04 @ 20:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: