Klungan – ni är geniala

Ibland kan rubbad dygnsrytm löna sig. Alltså, hade jag inte sovit så dåligt i natt så hade jag ju missat hela grejen liksom. Trodde att jag drömde när jag helt plötsligt hörde Patriks röst i vardagsrummet. Va f-n. Det kan inte vara sant. Är han här? Hos mig? Fast det utspelade sig i burken på 1:an. Shit och phuuu! För tänk om det verkligen hade varit så. Att jag hade haft Patrik live i lyan. Han hade ätit upp mina skumtomtar och tuggat/rökt upp min krasseodling.


Jag kurande ihop under täcket och njöt. Ååååh… Patrik, Mangan och Katla… Ja, hela gänget. Bara sådär. Gud vad mysigt! Live liksom och på TV. Kändes tryggt, snyggt och genialt. För en Västerbottning i exil var detta nästan som himmelriket. Min dialekt. Är det så den låter? 


- Mangan, jag slår vad om att du gick Samhälls på Draggen i Ume =) Du bör vara av den fantastiska årgången 74. Blingbling gick i parallellklassen. Var är efterfesten? Jag kommer. Nä vänta, det är ju Patrik jag vill ha. Kom nu till Blingbling. Då ska få mina skumtomtar, lovar.


Nu undrar säkert alla mina 08-vänner vilka Mangan och Patrik är. Och Klungan, vad f-n är det? Ni får helt enkelt ta och googla. För det som gick på TV i natt, det var reprisen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: