Jag har brutit ett nyårslöfte - igen

Shit, såg jag mig i spegeln innan jag drog till jobbet idag? Jag måste ha missat det. Inte har jag sminkat mig heller. Hur ser jag ut? *Försöker förtvivlat spegla mig i displayen på mobilen*.


De är bara att erkänna. Jag har brutit ett nyårslöfte. Vet ni vad det var förresten? Jo, att jobba på min kvinnlighet. Bli mer kvinna helt enkelt. Jag måste sluta upp med att vara pojkflicka. Det har jag varit i snart 32 år nu. Okej, jag har långt hår och bröst. Men det räcker liksom inte.


Hur ska jag bli KVINNLIGARE? Här är min plan:


Klä mig kvinnligare. Kjol kanske. Nja, värdelös taktik så här i vintertider. Vi har ju minusgrader. Vänta nu vet jag. Snygga underkläder. Synd bara att ingen får se dem. Jäkligt synd. Mera blingbling skulle kunna funka, d v s kvinnliga små söta smycken. Nu flinar nog alla mina vänner och bekanta. För vad brukar hända med Blingblings smycken? Jo, de försvinner så klart. Kommer ni ihåg mina vackra örhängen som såg ut som små iskristaller/frost (inköpta på Kii)? Dom glömde jag efter en bortamatch på Kungsholmen. Och mitt armband jag köp på Street. Det hade jag i min ägo i en vecka, sedan puff - borta. Håret förresten. Borde jag klippa mig oftare? Det spelar förresten ingen roll hur mycket jag fixar. Det blir antingen krulligt eller vinterelektriskt och just nu ser och känns det som om någon tuggat på det. Svintorisigt, suck. Och det slutar alltid med att jag sätter upp det i en svans. I hate it.


Nä, jag blir tokig. Blir jag inte kvinnligare än så här? Ska jag våga mig på att fråga mina killkompisar vad dom anser vara kvinnligt. Lite nyfiken är jag allt. Framförallt undrar jag var dom placerar mig på en kvinnlighetsskala. Himla tur att jag är söt i alla fall. Alltid något. Och att jag inte snusar (längre).

Nä, om man skulle ta och jobba lite då. Kollegorna flåsar en i nacken med projekt hit och dit.



Kommentarer
Postat av: Lazy Girl

jag tror inte att man kan "göra om sig"...man är som man är! jag tycker du verkar väldigt mysig...men det är bra att du inte snusar i alla fall...det är ganska snuskigt tycker jag, oavsett kön....!

jag tycker att kvinnligt ligger i sättet att röra sig på mer än på hur man klär sig, sättet att prata och lyssna på, ett leende, en blick..etc etc. tänk på vad du tycker är manligt till exempel...manligt för mig är alla de där sakerna, samma som kvinnligt är för dem.
Jag tycker att sättet en kvinna sätter blommor i en vas kan vara mycket kvinnligare än smink och smycken.

hoppas du har en trevlig jobb-dag,
X

2007-01-30 @ 14:44:19
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: Blingbling

Fan, du är så himla klok.

2007-01-30 @ 14:58:29
Postat av: Therrorese

Hittade din blogg idag och gillade den :-) Var bara tvungen att kommentera detta inlägget. Jag är som du, inte så värst kvinnligt kvinnlig mer av en tomboy. Men jag trivs, myser när jag kan relaxa i jeans och T-shirt istället för tjusiga kjolar och små toppar. Å det är väl det man ska göra? Mysa i livet :-)
Jag instämmer med Lazy Girl, det är sättet man ler, rör sig och är som ska stråla kvinnlighet.

2007-02-17 @ 19:25:34
URL: http://therrorese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: